onsdag, juli 19, 2006

Blev lite fnittrig... Detta satte igång mig ordentligt. Har de senaste fyra-fem åren endast andvänt min dator hemma till att betala räkningarna med. Men nu fick jag blodad tand att skriva av mig, har nog en del på lager. Jag har som sagt en gammal stationär dator från 1800-talet, men vårt hem är även berikat med en bärbar liten sak, som är enkel att ta med sig ut i trädgården, nu när det är så fint väder.
Men vi har aldrig satt oss för att installera någon internetuppkoppling på den här apparaten, trots modem. Så när jag kom hem från jobb idag så satte jag mig med detta projekt, en baggis för många, men jag tycker inte att det är så upphetsade... Men efter ett par timmar och en om-installering av modemet så sitter jag nu här och skriver. Jag har aldrig tyckt att det var intressant med bredband, dels så sitter jag vid en dator hela dagen på jobb med fin uppkoppling, och dels som jag redan sagt så har jag inte behovet av bredband för att betala några räkningar en gång i månaden. Men vem vet vad som händer när jag nu hittat hit, jag får kanske en sommarförälskelse ;)

Vi pratade lite om hur vi skulle fira vår semester som snart är här. Det blir nog en runda på en marknad här i Skåne. Jag tycker att det är ganska mysigt, det hör sommaren till på något vis. Jag tycker även att det är lite roligt att titta på allt krams de försöker sälja, titta på folk, köpa några hekto marknadsgodis, samt äta en riktigt god sillamacka!
Så det är planen för fredagen.

Jag har skickat min bloggadress till min mamma, det ska bli oerhört intressant om hon hittar hit, vem vet, hon kanske också går igång på detta. Hon kan ju skriva om sin förälskelse, kolonin, även kallad kollo... Älskar dig mamsen.

Inga kommentarer: