söndag, juli 23, 2006

Söndag den 23 juli

Hade precis satt mig till rätta i soffan med datorn i knät igår kväll för att skriva lite. Micke bläddrade runt bland kanalerna på tv och döm om min förvåning när svt visar Dansar med Vargar. Jag har i flera månader varit sugen på den filmen, har inte sett den sedan den gick på bio. Så det var bara att lägga ner datorn igen, hämta en kopp kaffe och puffa till kuddarna bakom ryggen, filmen är ju fyra timmar lång! Jag brukar bli ganska trött när jag tittar på film och brukar till följd av detta slumra till i soffan, men inte igår. Oj vad man blir berörd av den filmen, vilka vackra bilder och så mycket sorg och så jäkla tråkigt att det faktiskt är sant... Det tog en stund innan jag kom till ro sedan, kände mig ganska låg.

Idag är en ny dag, med en tryckande värme som kan ta musten ur vem som helst. Vi åt faktiskt frukost inne, då det kändes nästan lite tungt att andas ute. Men nu ska vi snart ge oss iväg i sommarvärmen, vi letar efter trädgårdsmöbler. Det finns ju en del att välja på och vi har faktiskt inte fått tummarna loss på flera år. Det är ju ganska dyrt och man vill ju verkligen trivas med möblerna för de får ju hänga med att tag. Vi får väl se om vi hittar rätt idag.
Efter det blir det en visit hos min mamma, en liten fikatår på eftermiddagen är ju aldrig fel.

Imorgon börjar det, semestern alltså. Det känns nästan lite overkligt nu, man har ju väntat så länge, men det ska bli alldeles underbart. Tittade på väderkartan i tidningen, det ser nästan för bra ut för att vara sant. Jag var faktiskt lite rädd för att vädret skulle "ta slut", det har ju varit så fint i över en månad nu. Men det ser ut att hålla i sig och det ska bli närmre 30 grader varje dag. Det blir nog en hel del lata dagar på stranden, och det känns ju inte särskilt betungande.

Inga kommentarer: