torsdag, juli 20, 2006

Torsdag den 20 juli

Torsdagkväll... Det är underbart väder, det är över 25 grader och klockan är nio. Svensk sommar kan vara alldeles underbar. Jag stannar gärna hemma när jag har sommarsemester, jag åker mycket hellre iväg när det är vår eller höst, eller varför inte vinter. Men det har inte blivit så mycket av den varan då vi köpte ett gammalt hus för fem år sedan. Vi totalrenoverade under 1.5 halvt år och det blev jättebra! Men pengarna tog slut...
Men vi var faktiskt i Italien i månadsskiftet april, maj, vi mötte våren i Milano. Jag fyllde 30 i april och jag fick resan av min man, Micke. Det hör till saken att jag är lite (ganska mycket) fotbollstokig, så huvudpresenten var biljetter till Milan!! Vilken upplevelse! 62000 på läktaren och en härlig stämning. Det går inte att beskriva så att det kommer till sin rätt, det enda jag kan säga är att det var fantastiskt och att jag redan önskat mig en ny biljett :) Jag åker gärna tillbaka till Milano, men man kan ju passa på att vidga sina vyer och ta en runda till Barcelona. Visst, man skulle ju varit där förra säsongen, då Henke var kvar, men man kan ju inte få allt. Nu är ju Henke tillbaka i allsvenskan och då ligger han inte överst på listan precis, kärleken mellan MFF och Helsingborg är ju inte den största...
Nä, nu får jag ge mig ut och vattna i trädgården.

Inga kommentarer: