onsdag, juli 26, 2006

Onsdagen den 26 juli

Idag har vi legat på stranden precis hela dagen. Vi har solat och badat och haft det jätteskönt. Vi har dock sår i öronen... Det var en dam som låg bredvid oss som pratade konstant! Så nu kan vi hela hennes livshistoria. Det som retade mig mest var att hon var så extremt präktig. Jag vet inte hur många gånger hon sa att hon behövde minsann inte skämmas över något. Hon hade i hela sitt liv gjort rätt för sig, hon var inte skyldig någon någonting. Alltså, vilken självgod kärring!!

Vi hamnade på växtvaruhuset på vägen hem, precis som jag trodde... Trist att jag inte hade min plånbok med mig :-) Micke tycker ju att det är så roligt att jag vill köpa blommor och växter var och varannan dag, så han fick betala :-)
Så nu har jag flera lådor med blommor som ska planteras, roligt! Det skall dock grävas nya rabatter först, de befintliga är överfulla... Konstigt va?

Det blir stranden imorgon också, de har ju lovat mer fint väder. Men sen ser det ut som om det ska bli en liten dipp, så det gäller att passa på.
På fredag ska vi på kalas, mamma fyller år och vi brukar fira hela dagen, och ibland halva natten. Nu är dock en del av hennes bästa vänner bortresta så vi blir nog inte så många, men det kommer att bli hur mysigt som helst ändå.
Hon är bara lite trög på att önska sig något, jag vet inte hur många gånger jag har bett henne om önskemål... Till sist kom det några i alla fall, så vi får väl se vad vi kan ordna.
Men det blir först på fredag förmiddag, då ska jag passa på att fylla på i bokförrådet också, det sinar så snabbt.
På återhörande!

Inga kommentarer: