torsdag, juni 26, 2008

Halsband


Ännu ett smycke för en god gärning.
Sånt gillar jag.
En del av pengarna går till en fond som jobbar mot Trafficking.

"... som ett led i kampen mot människohandeln har Dangerous Goods formgivit smycket ”Not for sale”. Detta till förmån för brottsoffer utsatta för människohandel. Minimum 60 kr av varje sålt smycke kommer att gå till en fond som startas av Samverkan Mot Trafficking och avsikten är att, i första hand, göra insatser där samhällets resurser inte räcker till. Det kan handla om mammor utsatta för människohandel, som stannar i Sverige en längre tid för att vittna. Hemma väntar kanske ett eller flera barn. Här behövs ofta omedelbar hjälp, såsom mat och kläder. Konkreta insatser kan vara avgörande för att de utsatta kvinnorna skall få kraft till att återta kontrollen över sina liv."

8 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Det köpte jag i höstas och det är riktigt snyggt.

Anonym sa...

Så snyggt! Not for sale, det gillar jag!

Anonym sa...

Där fanns det mycket fina saker. Halsbanden är ju bara för läckra och allt blänkte inte i silver.

Mildamakter sa...

Det här gillade jag!!

Tankevågor sa...

Oj jag höll på att fastna i den där länken....det fanns mycket snyggt där. :-)

Bettankax sa...

Snyggt! Det får jag kolla närmre på. :)

Linda sa...

Moster Mjölgumpa: vilken bra smak du har!
:)

Marskatten: ja, jag föll pför det direkt när jag såg det.

Gunnel: fats det här är ju ett mockaband runt halsen, det kanske funkar? Eller du vill inte ha silver alls?

Milda: ja, visst är det fint. Kan nog passa ihop med Sabo som vi ska köpa imorgon :)

Londongirl: ja, där finns en hel del fina saker.
Det finns så mycket smycken så man kan bli alldeles matt :)

Bettankax: det får du så gärna.
Vi ses väl imorgon?
:)

Anonym sa...

Jodå visst kan jag ha ett hänge av silver...men jag är en guldare :O)