måndag, juni 09, 2008

# Tack för maten.

Sitter i soffan och ser Holland göra ett mål, de gör ett mål till och under tiden hör jag Selma sitta och äta ute i köket. Kaffet tar slut i koppen och jag traskar ut till kaffekokaren.
Hm, en vit tofs längst ut på svansen.
- Det där är inte Selma, det är ju Findus, hennes före detta pojkvän.
[Numera är hon kär i Pelle, som bor i Ystad men som just nu är i landet Halland]
Jaja, nöjd och glad och mätt är väl Finduskatten nu, han hade ju suttit där ett bra tag.

Nu stänger jag altandörren.

Ni ser väl att de inte är så lika, men har samma färger :)

6 kommentarer:

Annela sa...

Haha, en riktig matfriare!

Anonym sa...

Det var säkert Selma som visste att matte var upptagen med att titta på fotboll och som tipsade Findus att passa på. :)

Annika sa...

Nu har jag kollat in om din härliga resa till London, fina bilder!!!
SYND med butiken som inte levererar utanför UK.
OCH fotbolls EM visas här på ESPN, lite kul. Jag bryr mig dock inte så mkt, thihi!!!

Elisabet. sa...

Jaså .., ja, nu har väl Findus läst att Pelle är så långt borta .. nu passar han på ... ajabaja!

Linda sa...

Annela: utsvulten matfriare :)

Monica: fast jag tror inte Selma var så glad på honom för hon nosade misstänksamt på matskålen sen :)

Annika: vi hade det så härligt i London, det kommer två delar till.
Fotbolls-EM ligger väl inte så högt på listan i USA så det är ju lite roligt att de visar det ändå :)

Elisabet: bloggande katter... Man vet icke var man har dem :)

Anonym sa...

Men så fin han är...roligt tecknad