onsdag, juni 04, 2008

# London, del 1

Victoria Station. Vi bekantar oss med tunnelbanan och hittar rätt med en gång :)



Hotellet i Bayswater. Inget speciellt alls, men rent och alldeles lagom. Efter att vi hade lämnat in våra väskor var vi så torra i halsen. Så det blev en öl mot torrsprickorna och en god lunch!



Vi bodde alldeles intill Kensington Park så vi gick en promenad i härlig sommarvärme och bekantade oss med ekorrarna som fanns i mängd. När vi kom fram till Hyde Park så satte vi oss i solen och njöt av omgivningen. Efter ett tag började ögonlocken bli tunga, vi hade ju varit uppe sedan strax innan halv fyra på morogonen. Tillbaka till hotellet för en liten siesta.



På kvällen efter en dusch och en whisky tog vi tunnelbanan ett par stationer och promenerade omkring.
En fredagskväll i London är pulserande.
Jag spanade in det där Ögat, London Eye... Det såg ännu högre ut än vad jag hade föreställt mig.



Vi åt en god middag vid Trafalgar Square och jag åt den godaste desserten på länge!



Vi somnade lyckliga i sängar med ytterst kännbara fjädrar...

Fortsättning följer...

13 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ååå, så roligt att titta på bilderna och ååå, du ser så vacker och snäll och rar ut!

Anonym sa...

Tack för att du tar oss med till London. En undran...pratade du engelska med ekorrarna??? :O)

Jag fick också tillbaka på skatten men oj vad jag grunnade på vem som hade satt in pengar på mitt konto. Sen gick det upp en talgdank och jag kollade deklarationen...men du...dom lurade mig på 8 kronor. Nu fick inte jag så mycket som du...men lite är också välkommet :O)

Linda sa...

Elisabet: nu var du snabb!
Tack, men du har ju sett mig på riktigt :) Du vet ju hur jag ser ut.

Gunnel: nä, jag pratade svenska.. Nu förstår jag varför de tittade så konstigt på mig!
:)
Jag fick reda på jobbet att några fått tillbaka så jag fick ju kolla och japp, där var dem.
Men de är öronmärkta - trädgård och altan ska få sig en omgång!

Anonym sa...

På det hotellet har jag också bott!

Å, nu fick jag en riktig londonlängtan. :)

Anonym sa...

Härliga bilder!
Å så ressugen jag blir!!

Linda sa...

Monica: nähä, är det sant??
Trångt som attan, men rent och fräscha badrum, det räcker gott!

Ellis: ja du, jag skulle som sagt kunna sätta mig på flyget imorgon igen.

Tankevågor sa...

Men häng med mig igen i morgonbitti då! Det verkar som jag ska till London jag med....

Vet du att ditt vykort ( TACK för det !!!!) gjorde mig så jätteglad!

Det kom precis i rätt tid på flera sätt....
Kramar i massor.

cS sa...

Det ser verkligen härligt ut. Ska följa din resa virtuellt....

Lena sa...

Jiippii! Bilder! Och en fick jag i brevlådan också, tack!

Dakota sa...

Vilka härliga London-bilder! :-)

Linda sa...

Londongirl: jag läste hos dig... och grät.
Ibland är vännerna sista utposten och då är det bara att luta sig mot dem/oss.
Jag hoppas du har det bra nu, i din stad.
Kramar

cS: det är lite trögt med uppföljningen, det finns så mycket annat just nu som tar all min tid i anspråk. Men det kommer mer, jag lovar!

Panter: det kommer fler bilder, håll ut :)

Dakota: i en härlig stad är det lätt att ta bilder :)

Mildamakter sa...

Kul att få komma till London så här på kvällskvisten...ser fram emot fortsättningen ;o)

Linda sa...

Milda: jag ska försöka ta tag i mig själv imorgon och åstadkomma dag 2 :)