söndag, juni 22, 2008

LÄS DEN!



Den berör...

9 kommentarer:

Vivika sa...

läser den och gillar den...

Linda sa...

Vivika: den är så rakt skriven, texten sätter sig direkt.

Anonym sa...

Jag tänkte jag kunde låna boken av dig :) Om det är ok förstås?! Annars köper jag den givetvis själv.
Kram

Linda sa...

Jenny: klart du kan få låna den!

Bloggblad sa...

Den går som följetong i lokalradion just när jag ligger och nästan vaknar, så jag hör den.

Linda sa...

Bloggblad: åh vad mysigt att vakna till någon som läser för en.
Det är nog en perfekt bok för högläsning, korta avsnitt.

Anonym sa...

Den läste jag i vintras och som du kanske förstår så kände jag igen mig en hel del. Jag har bott i närheten där hon växte upp. Men personerna känner jag inte igen.
Visst berör den...

Linda sa...

Gunnel: jag tänkte faktiskt på dig flera gånger, undrade om du kände igen platserna... Och visst visade du ett foto från företaget pappa jobbade på?

Anonym sa...

Nej..min bild var ifrån ASEA medans han jobbade på Metallverken. Dom byggnaderna är så fina gamla tegelhus. När man går där inne på området kan man nästan känna doften av gamla arbetare, olja och annat. Nu är det annan verksamhet inne på området. Jag är så glad att dom behåller de gamla husen som har så mycket historia i sig.