lördag, oktober 18, 2008

Min morgon.

En lång, tyst och lugn morgon och förmiddag ligger bakom mig.
Kaffe och macka.
Fina mail.
Telefonsamtal.
Berg och Breitholtz på radion.

Och det är fortfarande förmiddag.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag vaknade strax innan sex i morse och insåg att sängen bredvid mig var tom. Maken var ute med arbetskamraterna igår och låg inte i sin säng. Tusen tankar hann strömma genom skallen.
Tassade nedför, okej den knarrar högt - trappan alltså, och där låg han, i soffan och sov så gott.
Lugnad smög, okej den knarrar jättehögt, jag upp i min säng igen och somnade om.
Strax efter åtta bytte vi plats.
Jag intog bottenvåningen och maken fick krypa ner i sin säng. Han sover jättegott. Det hörs...

Nu funderar jag på när jag borde väcka honom, så att vi hinner få loss bilen. En jätteblomstergrejsimojs ska inhandlas och det fixar jag inte på cykel.

Äh, jag tar en kopp kaffe till.

7 kommentarer:

Anonym sa...

..och nu jag även fast i 107.1 :)exakt NU pling i mobilen ;)

Linda sa...

Bettankax: visst är de härliga?!
Vet att det finns de som inte förstår sig på det roliga... :)

Anonym sa...

Tack!

Tankevågor sa...

Har han vaknat än? Hur gick det med bilen? Fick du ta blomstergrejen på cykeln? ;-)

Jag hann med båten så nu blir det god middag här på ön i kväll.

Linda sa...

Modellen: ... Varsågod.

Londongirl: Maken blev väckt, bilen bogserad och blommor inhandlades med hjälp av en nytvättad bil.
Allt ordnade sig och du hann till ön!
Bra.

Anonym sa...

Du vet vem jag är?!

Mössan...

Linda sa...

Modellen: ... jag har inte den blekaste aning.
Mössan? Det hjälpte inte. Tror jag :)