torsdag, oktober 30, 2008

Svart humor.

- Jag vet inte om jag roade eller skrämde vettet ur mina grannar i morse.
Jag gjorde som jag gör varje morgon. Duschar och torkar mig, sen öppnar jag toadörren för att kunna se något och sen fönar jag håret en kvart (ja, det tar så lång tid) i bara mässingen.
Grannarna ligger ett par hundra meter bort, på sin egen lilla åkerbit, bakom ett körsbärsträd av arten: körsbärus giganticus. När jag gick till sovrummet för att klä på mig ser jag rakt över till grannens upplysta ovanvåning.
Trädet har tappat alla sina löv...


- När jag kom hem från jobb idag var det ytterst nära att jag fastnade med bilen i dyngan, igen.
Jag vet inte var jag ska ställa bilen snart. Och jag får har ica-kassar på fötterna när jag går till bilen på morgonen för man har lera långt upp på benen.


- Jag höll på att skalla mig själv på jobb, i en stolpe.


- En timmes strömavbrott kan få en att somna gott i soffan...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skallningen tar jag på mig!

Linda sa...

Min käre vän, det hände ju ingenting!

Anonym sa...

Det kunde!

Men vi vet ju hur det hade slutat då.

Linda sa...

Om vi vet :P

Anonym sa...

Mmmmmm:-)

Bloggblad sa...

Hm... här verkar vara en intern diskussion på gång...

Om det var otursdag i dag så har jag inget märkt, har inte duschat eller kammat mig ens... och inte varit utanför dörren... och inte gjort så mycket ö.h.t. (=skönt!)

Linda sa...

Bloggblad: det är min fjåne till bror, eller min önskebror som spinner igång :)
Vilken härlig dag du har haft. Jag vill också ha lediga dagar!

Tankevågor sa...

Bara mässingen blir det för mig också på morgonen efter duschen.....det är nåt fel på logistiken här i den här lägenheten.
Jag sover och duschar på övervåningen.....går i en trappa ner till undervåningen där jag har mina garderober.
I trappan blir det en viss insyn för grannar.
Jag måste göra om nåt här.... ;-)

Linda sa...

Londongirl: haha, i en trappa dessutom :)
Du har nog större bekymmer än jag, men det finns ju morgonrock och liknande...
Kram