söndag, juni 10, 2007

Det har varit varmt idag också...
Selma söker upp skuggan och lägger sig alldeles platt och bara njuter.
Halva dagen har vi slappat, läst och bara haft det bra.
Sen var det dags för kalas.
Det är inte kul att känna sig som en blöt fläck tre minuter efter man duschat klart...


Vi fick jättegod mat, ett helt bord dignade under en massa läckerheter.
Det var lufttorkad skinka, mozzarella, fetaost, olika sorters meloner, rädisor, gott bröd, tomater och gurka, humus, olika sorters salami, avokadoröra, potatissallad på små-små-små nypotatis, lax, chili, grapefrukt, matjesill och... Jag har säkert glömt något.
Och ni kan ju bara tänka er så gott det var.
Till efterrätt - jordgubbar som vi hämtade hos vår favorit-blomsterhandlare.

Nu sänker sig kvällen utanför.
Det doftar sommar genom den vidöppna altandörren.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå SelmisSötnosen...:)

Villa Nian sa...

Lilla fin Selma, blir varm i kroppen när jag ser henne! Ni verkar ha haft en skön dag igår också, och maten idag mmmmmmmm!

Ha en bra måndag imorgon!

Linda sa...

Anonym Selmamormor: hon är världens finaste!

Tina: jag tänkte på dig när jag lade ut bilderna på Selma...
Vi hade en skön dag igår och idag har vi ätit så ljuvligt gott :)
Ha en bra måndag du med!

Villa Nian sa...

Lägg gärna ut många bilder på Selma hon är så fin och jag tycker om att se henne :-)

Linda sa...

Tina: Kramar...

Ingela sa...

Jag har också blivit bjuden på kalasmiddag. Det finns ett västerbottniskt uttryck " ja ha ette magan bårta ryggen" d.v.s. jag har ätit så att magen har lämnat kontakten med ryggsidan, och det är just vad jag har gjort i kväll.

K sa...

Här har vi också haft kalas idag, och det blir troligen mer till veckan. Gott!
Hoppas Selma mår mycket bättre nu.

Elisabet. sa...

Är man inte hungrig, så blir man när man läser din sida ... och tänk, vad man får lära sig .., det Ingela berättar om hade jag inte en aning om.

Annika sa...

Ja, som sagt, jag kan bara tänka mig hur GOTT det var allt det där smaskiga som du räknande upp, mmmm....
Ha en bra måndag!!

Anonym sa...

Sicken middag...den lät god den. Men den där mozzarellan lär jag mig aldrig att tycka riktigt mycket om. Jag tycker inte den smakar något alls...

Katter kan konsten att njuta av livet dom

Mildamakter sa...

Hur är det med Selma nu? full fart igen eller??

JULIEK sa...

Ja det er skønt nu. Vi fikk regn idag. Litt godt det også for vækster, och så får jag en målingspaus også.

david santos sa...

Thanks for you work and have a good week

Linda sa...

Ingela: vilket härligt uttryck!!
Jag kallar det "bolde".
När magen är som en spärrballong :)

Magalös: kalas är adrig fel, man får ofta så god mat och så slipper man allt jobb före och efter :)
Selma mår bara bra, vi har troligtvis hittat en lagom dos till henne på medicineringen.
Tack för att du frågar!

Elisabet: så är det nästan alltid när man läser om mat, att det vattnas i munnen - oavsett tid på dygnet :)

Annika: det var riktigt, riktigt gott! Och perfekt mat en varm sommardag.
Måndagaen börjar gå mot kväll nu och de är sommarvärme fortfarande, underbart!

Gunnel: mozzarella är ju inget man ska äta bara - solvarma tomater, goda kryddor och olivolja - mums!
Sen är det den osten som ska vara på pizzan, enligt italienarna.
Och jag vill bli katt i mitt nästa liv hos en snäll familj...

Mildamakter: Selma mår bra, men full fart är det inte i den här värmen ;)
Men hon verkar nöjd och äter som vanligt osv så jag tror att allt är bra.
Nya kontroller väntar senare i sommar för att hålla koll på hennes värden.
Tack för omtanken!

Julie: vi är många som skulle behöva regn, det kunde kommit en ordentlig skur under natten :)

Anonym sa...

Men du..jag äter den på tomater med olivolja...det är ju det som smakar..inte osten :O)