tisdag, juni 05, 2007


Satt och tittade genom fotona från helgen som vi tillbringade på Jylland för några veckor sedan.
Hittade ett fönster som jag skickade till Elisabet.
Och så hittade jag det här lilla "kryp-inet". Inte förrän nu när jag laddade upp bilden ser jag att där är ett fönster också...
I alla fall, den här gången var kanske 60 cm bred och 170 cm hög.
Undras vem som har använt den...
Den finns i Danmarks äldsta stad, Ribe.

Har haft två lediga dagar som jag bara har latat mig på , inte många knop här inte.
Imorgon är Micke också ledig, kanske att vi får något gjort då :)
På kvällen kommer Pappa och Boel och äter middag och tittar på fotboll med oss.



Jag saknar Lisbeth Salander redan...

7 kommentarer:

Villa Nian sa...

Vilken härlig gränd. Jag får också funderingar på vem som kan ha använt den!

Lisbeth Salander....jag vet vad du menar! Boken är slut och det blir inga fler....Bland det bästa jag läst på länge!

Linda sa...

Tina: hela staden var så där mysig!
Jag tyckte väldigt mycket om alla tre böckerna, kanske 2:an var mest "action".
Men att 3:an var på 700 sidor märkte jag knappt :)

Villa Nian sa...

Ettan var en hisoria som tog tag om mig på grund av att den var spännande, ok den var lite tung i början med alla namnen men sen.... Och du har rätt tvåan var mer action. Trean är politiskt. Och med tanke på vem författaren var så undrar jag.

En sak som skrämmer mig är att Lisbeth Saladers historia tydligen inte är helt uppdiktad utan tagen från verkliga polisprotokoll... fruktansvärt när man tänker på det.

Lena sa...

Nu får ni inte säga mer... :)
Jag har sparat detta till sommarlovet.

Ribe - det får jag lägga på minnet.

Annela sa...

Tack för tipset! Ännu en ny författare att upptäcka.

Anonym sa...

Visst är det kul med Elisabets fönster. Det har blivit så att jag har höjt upp blicken istället för att titta ner i backen :O)

Linda sa...

Tina: om det finns minsta sanning i böckerna är det fruktansvärt...

Panter: lyckliga du som har härliga timmar framför dig :)
Ribe är en fantastisk liten stad, inte en enda rätt vinkel :)

Annela: det är alltså inte Lisbeth Salander, utan Stieg Larsson du ska läsa, Lisbeth är en av huvudpersonerna :)

Gunnel: vi är nog många som har insett hur många vackra fönster det finns, tack vare Elisabet :)