lördag, juni 09, 2007

EFIT

Dagens EFIT blir inte speciellt spännande...
Har tillbringat hela dagen i solstolen...
Men så här såg det ut i alla fall.

Klockan är 9,00 och det är redan varmt.

10,00 Första tvätten hänger i solskenet.


11,00 Jag sitter på verandan och dricker kaffe och tittar ut över trädgården.



11,30 Micke har varit och köpt preseneter till morgondagens barnkalas.


12,00 Upplösningen är nära och jag håller på att glömma tiden...

12,45 Selma ligger under mig, under solsängen :)

13,30 Trädgården.


14,00 Mer trädgård :) Jag rör mig inte många centimeter.


15,00 Tvätten har varit torr länge, men den får hänga kvar en stund till.

16,00 Svalkar mig med melon.


17,00 Börjar på nästa bok.

18,00 Har lagt mig i gräset.

19,00 Och här är vi, både Selma och jag. Micke lagar middag.


20,00 Middagen är uppäten och vi är mätta och belåtna.


21,00 Hemma igen efter en ofrivillig cykelfärd till Ica.
Kaffet var slut!

18 kommentarer:

Lena sa...

Sicken jobbig dag :)
Nä, jag tycker nog att du gjort det allra bästa av den; sol, uteliv och böcker.

Anonym sa...

En alldeles underbar avkopplande dag! Repris i morgon. Gonattkram (bettankax)

Linda sa...

Panter: det är inte lätt att illustrera sin dag när man bara ligger på samma ställe hela tiden :)
Men det har varit en underbart skön dag!

Linda sa...

Bettankax: en liten del av den kanske blir samma, men vi ska på 4-års och 1-års kalas på eftermiddagen.
Godnattkram

Anonym sa...

Fina bilder!
Ser ut som du har haft en härlig dag i sommarsolen! :-)

Det Mörka Hotet sa...

Vilken härlig dag - och vilka fina bilder: underbart!

Verkar som det är/varit varmt i hela landet men i dag är det något svalare då vi - i Östergötland - fått dis som tar bort den allra hetaste värmen.


Samuel

Anonym sa...

Vilken alldeles perfekt dag!
(Fina trädgårdsbilder!)

Anonym sa...

En dag alldeles i min smak. Bok, solskugga och natur. Härligt!

JULIEK sa...

....men for en mysig trædgård ni har. Jætteroligt at få se sånna bilder : )

Annika sa...

Vilken MYSIG trädgård du har! Och vilken softdag du fick!
Vet du, jag glömde bort EFIT efter ngra timmar och fick lägga ner projektet, för denna ggn. Hoppas din söndag blev lika skön!!

Anonym sa...

Mmmm...du fick in dina bilder du. Själv känner jag mig lite bojkottad idag. Skulle lägga in bilderna från igår...men se det gick inte.

Härliga bilder har du fått till i alla fall. Jag kan nästan känna lukten av utetorkade tvätten....den är ljuvlig och jag saknar den sååååå

Tankevågor sa...

Åh vilken härlig dag med kissekatten, böcker, uteliv och en god middag. Hoppas ni får ett roligt kalas i morgon!

Linda sa...

Dakota: tack, tyckte det blev lite enformigt ;)
Men det var som sagt en härlig dag.

DMH: lika varmt idag... Inte ett moln så långt ögat kan nå och det är bara så underbart!

Aradil: tack så mycket! Var inne och kikade hos dig och du hade också en skön dag :)

Matilda: det är njutning på hög, eller lågt liggande, nivå :)

Julie: tack så mycket!
Det är lite annorlunda när man ser den på bild tycker jag.

Annika: det är ju en alternativ dag om någon vecka, du får kolla datum.
Jag tyckte att det var lite svårt igår eftersom jag höll mig så stilla.

Gunnel: jag lade in mina bilder igårkväll och det gick faktiskt fortare än vanligt.
Tvätt som fått torka ute, det är sommardoft för mig.

Londongirl: det var en lördag i min smak - utan tvekan.
Kalaset var idag, och det var bra!

Bloggblad sa...

Vad roligt att få vara med på din dag! inte alls likasammalångtråkigt. Tvärtom.

Linda sa...

Bloggblad: du är så välkommen så :)
Det är ganska roligt att se olika EFIT-dagar, man är liksom med.

K sa...

Ser ut som en alldeles utmärkt dag i sommarvärmen!

Saga sa...

UNDERBAR dag med UNDERBARA bilder! ! !
OM jag får en kamera i födelsedagspresent ska jag också göra en EFIT dag :)
Tack!

Linda sa...

Magalös: det var verkligen en underbar dag - lagom ansträngande :)

Annika&Saga: roligt att du uppskattade min EFITdag.
Klart du ska gå med, det är faktiskt riktigt roligt!