måndag, juni 04, 2007

Pappas dag, den 3 juni, då han fyllde 60.

Som nedan inlägg beskriver så hade pappa begett sig till Rom för att koppla av några dagar och fira sin födelsedag.
När han, tillsammans med sin sambo och resesällskap, kom till Kastrup så stod stora delar av släkten där och tog emot honom.
Trots att vi varit flera stycken som vetat om detta hade vi hemlighållit allt för honom :)

När Pappa och Boel, hans sambo, kom ut i ankomsthallen viftade vi med svenska flaggor (lite oroliga var vi eftersom det var dagen efter skandalmatchen i fotboll), blåste i pipor och sjöng.
Då vände sig både pappa och Boel om och tittade efter någon.
Senare fick vi veta att de trodde att det var ett brudpar som kom hem :)
Sen hade pappa sagt till Boel - kolla, där står dem, allihop!

Det blev stort kramkalas och skratt och förvånade ögon!
Och ni skulle bara veta så lycklig pappa såg ut.
Jag har många kort av honom som visar hans leende mun och ögon, men jag vet inte hurvida han vill bli publicerad.
Men ni får tänka er en leende man i sina bästa år :)

Han fick instruktioner i numrerade kuvert:
-att han skulle ta hela sällskapet till Köpenhamn
- att han skulle se till så att bagaget förvarades under kvällen
-en karta :)
-och till sist - en bordreservering på Rastaurang Sultan (en turkisk restaurang)

Vi åt och drack så gott och så mycket, magen stod som en spärrballong då vi traskade genom Köpenhamns gator en alldeles ljummen söndagskväll.

Vi åkte tåg tillbaka till Malmö och där skildes våra vägar.
Men pappa såg fortfarande lycklig ut och det strålade om hans, något trött, ögon.

När vi kom hem senare på kvällen var jag tvungen att ringa mamma, ville så gärna dela med mig av vår härliga kväll.
Precis allt hade blivit så som vi hade önskat.

13 kommentarer:

Villa Nian sa...

Åhhh, vilken härlig upplevelse. Hoppas han går med på att du delar med dig av hans leende till oss!

Linda sa...

Tina: jag var precis hos dig!!
Haha!
Han kommer hit på onsdag och tittar på fotboll så vi får väl se vad han säger ;)

mossfolk sa...

Vad härligt! Kul att det var så lyckat!

Lena sa...

Det blir på något sätt dubblerad glädje med överraskningar som landar väl.

Lilla B sa...

En sån underbar upplevelse. För honom men också för er andra.

qi sa...

Jag förstår att han blev glad och överraskad. Vilken fin present!

Annika sa...

Vad roligt! Jag kan bara tänka mig hur otroligt lycklig din snälla pappa måste ha blivit av att se er alla där!
Låter som en toppenkväll, helt enkelt!

Anonym sa...

Vilken lycka för en far!

Ska skriva ut det här så kan jag lämna det till någon av våra barn...som en liten vink bara. Det är ju bara 5 år kvar tills jag fyller 60 :O)

Bloggblad sa...

Samma födelsedag som min pappa. Fast han fyllde 33 den dagen din pappa föddes...

Linda sa...

Mossfolk: det kändes verkligen bra att han blev så nöjd!

Panter: och du - han har vår present kvar, den får han när vi har semester :)
Så det kommer mera...

Lilla B: alltihop var verkligen bra och alla var så glada!

Qi: det är så svårt med presenter, upplevelser är långt bättre när man inte önskar sig något speciellt.

Annika: det var en speciell kväll, tror att vi alla kommer att minnas den länge.

Gunnel: klart du ska göra det :)
Som jag skrev här ovan så har han inte fått vår present ännu, den får du nog också kopiera :)

Bloggblad: samma dag?!
Det är en bra "pappa-dag" :)
Då var din pappa i ålder med min farmor som var 30 när pappa föddes :)

Mildamakter sa...

Vilken minnesvärd uppvaktning, förstår om han tindrade rejält :o)
Sultan - är det den restaurangen som ligger vid en tvärgatan vid kyrkan på Ströget?
Där var vi en decemberdag och åt så mycket att jag trodde att jag skulle få kolik...men gott var det!

Elisabet. sa...

Ååå, jag blir lika rörd nu ..-)

Linda sa...

Mildamakter: den här Sultanen ligger på Gamle Kongens Vej, precis vid Planetariumet.
Och de har mycket mat där med :)

Elisabet: lilla vännen då :)