måndag, juni 11, 2007

Livet kan vara bra härligt ändå.
Trots att jag har suttit instängd i ett mörkt konferensrum hela dagen och försökt närvara rent mentalt vid en förfärligt tråkig utbildning, så känns hjärtat lätt när man släpps ut i sommarvärmen.
Idag var det Malmö som hade värmerekordet i Skåne med 32,1 grader.
Helt otroligt!

Imorgon väntar en nybakad student på att släppas ut och då ska vi stå där och ta emot henne, lilla Anna som var tärna på vårt bröllop... Nu nästan lika gammal som jag ;)
Vi ska till Lund och känna av studentlyckan, min ungdomsstad, där jag kände mig lika hemma som i min egen ficka.
Tiderna förändras och även man själv, men nog kommer jag att flyttas bakåt i tiden imorgon, det är jag övertygad om!

11 kommentarer:

JULIEK sa...

For en nyelig klematis (for det er vel det). Ang den blomman du frågade om så vet jag faktsik heller inte vad den heter. Fikk den av sværmor før två år sedan. Skal fråga henne jag. Vet ju dom flesta navnen på mina blommor, men inte på denna : = )

Tankevågor sa...

Jag håller med dig. Man blir så lycklig över att det faktiskt är SOMMAR! Nu har jag bara fyra dagar kvar att jobba innan jag får sommarlov! :-)

Lilla B sa...

Glädjen hos de unga studenterna som springer ut är så stor att den känns på långt håll.

Mildamakter sa...

Nog för att det kändes "hitt" idag, men det var nog tur att jag inte visste att det var 32 grader för då hade jag inte satt 38:orna utanför dörren i eftermiddags, men eftersom jag inte visste det så gick det ju bra ;o)

Linda sa...

Julie: javisst är det en klematis med stoora blommor :)
Jag kan också namnen på mina växter, men inte den *fniss*

Londongirl: livet känns enkelt när solen lyser från en klarblå himmel.
Gud så ljuvligt det låter med sommarlov - vill också ha...

Lilla B: det är verkligen en glädje som smittar av sig.
Sen är det en dam som går ut med toppbetyg så hon har en del att fira :)

Mildamakter: de sade det på radion när jag åkte hem idag, men visst kändes det lite tropiskt?
Bilen var verkligen kokhet så jag fick ha AC:n igån en stund innan jag överhuvudtaget kunde hålla i ratten.

Saga sa...

Njut av Lund och sommaren!
Kram!!

Linda sa...

Annika&Saga: det ska jag verkligen göra!
Kram

Anonym sa...

Jättefin klematis! Nu ses vi snart! :)

Annika sa...

Hurra för sommaren!!! Om exakt en vecka trampar mina sulor svensk mark igen! SÅ kul!!!
Jättefin Clematis! Och vad roligt att fira en student!

Anonym sa...

Hoppas ni har en härlig dag idag. JAg som aldrig har tagit studenten blir student själv när jag ser alla glada ungdomar.

Villa Nian sa...

Sommar är underbart. Jag längtar till semestern!

Så fin din blomma är :-). Hoppas ni haft en bra dag idag!