torsdag, juni 14, 2007

Som sagt, det har varit, och är, otroligt mycket på jobb.
För det första så ska jag from imorgon avlösa på en annan tjänst en månad och from nu är det jag som avgör hur mycket Bravo juice som ni i vårt avlånga land ska dricka den närmaste månaden. Detsamma gäller JO och "vanlig" blåbärssoppa.
Och Pro Viva.
Om det går åt skogen så är det ni som antingen köpt för lite eller för mycket.
Inte jag som gissat fel. Okej?

Sen är det snart midsommar, tydligen, och då äter Sveriges befolkning en förfärlig massa gräddfil och grädde i olika former. Samma ska varje år.
Förstår inte det...

Men om en vecka, när alla sitter till dukat bord, ute eller inne, då är det jag som lägger fötterna på bordet och pustar ut.
Förmodar att vi är flera som är i samma sits, tänk bara på alla som jobbar i mataffärer eller på Systembolaget.




Jag är inte den som skyller en dålig match på domaren. Det är lagen som ska prestera.
Men idag var det en förfärligt konstig domartrio som dömde matchen mellan MFF och Halmstad.
Ja, MFF förlorade och kanske med rätta, men domaren hade ett finger med i spelet.
Ett mål dömdes felaktigt bort för offside, som inte var offside.
Kvällens glädjeämne var att Malmöpubliken var oerhört frikostiga med applåder till en Halmstadspelare som tidigare spelat många år i Malmö.
Sådant värmer mitt hjärta i alla fall.


Nu ska jag stänga de blå för ikväll och samla lite kraft för morgondagen.
Godnatt go´vänner.

5 kommentarer:

qi sa...

Visst har du gjort om här? Snygg bild upptill!

Ha det nu bra i helgen Lindalotta och VILA dig i denna förunderligt vackra sommartid!

Kram från qi

Bloggblad sa...

Jag tycker att en av de roligaste sakerna med bloggandet är att träffa så många människor som sysslar med så olika saker. Inte tänker jag på dom som finns bakom gräddfilen... den ska bara stå där på hyllan när jag tänker äta sill.

Anonym sa...

Nästa fredag blir det en annorluna midsommarafton...då är det tävlingsdags i agility igen. Så inte blir det någon buffè eller så... men lite gott ska vi nog få i oss

Tankevågor sa...

Jaha nu kan jag inte äta gräddfil till sillen utan att tänka på dig! ;-)

Det där med att domaren har "ett finger med i spelet" när favvolaget förlorar är inte roligt alls. Det känns inte rättvist då. :-(
Ha det gott i helgen!

Linda sa...

Qi: jag har lagt till bilden i rubiken annars har jag inte gjort något.
Du kan tro att jag slappar :)
(i ösregn!)
Kram

Bloggblad: så där tänker vi nog alla, att det bara ska finnas där - det är en självklarhet :)
Själv har jag aldrig varit i kontakt med så många författare innan jag började blgga :)

Gunnel: tävling på midsommarafton?
Det var en udda dag. Själva är vi bjudna på konfirmation på midsommardagen - klockan 11!

Londongirl: fast den gräddfilen du äter kommer ju från... Ja, det där onämbara mejeriet med huvudkontor i Stockholm :)
Flera tidningar har tagit upp domarinsatsen... Det var fel domslut.
Ha en skön helg du med!