måndag, juni 18, 2007

Mår som en soppåse.
När klockan var fyra natten till idag, hade jag inte somnat.
Har inte känt mig så trött, men jag har haft en förfärligt tråkig huvudvärk hela dagen. Tung i kroppen.

Har pysslat lite med blommorna i min krukträdgård. Många krukor är det.
Mycket som ska plockas bort för att de ska trivas.
Beställt jordgubbar till midsommar hos min favorit-blomsterhandlare. Så det blev några fler sommarblommor, bla Fjärilslavendel.
Planterat.

Det är skön sommar utanför, dörren står på vid gavel.
Selma ligger på verandan och spanar ut över sina ägor.
Det är kväll i Svedala.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med att inte kunna sova är ingen höjdare. Men du ska se...du känner dig bättre imorgon. Sen får du äta goda jordgubbar till helgen.

Linda sa...

Gunnel: man blir ganska påverkad av att inte få sova, om inte annat så var jag fruktansvärt irriterad inatt...
Kommer somna som en liten gris om någon timme :)

Anonym sa...

Har också kraftiga sömnsvårigheter och ska träffa läkare på torsdag...dagarna blir oerhört jobbiga efter sådana nätter.

Tankevågor sa...

Men nu hoppas jag att du ligger och sover! Efter att ha varit uppe SÅ sent behöver man en god natt sömn.

Suss på dig och kram!

Bloggblad sa...

Att jag mår lite tjosan nu, beror nog mest på att jag just kmomer rfån enf est och har ätit och drucikt gott.... men jag är ldigi morgon så detlgör inget.

Lena sa...

Hoppas att du somnar, ingen sömn eller för lite förpestar hela tillvaron.
Fina bilder från en fin trädgård.

mossfolk sa...

Hoppas att du sover gott nu och känner dig bättre i morgon.
Och vad bloggblad anbelangar måste hon ha druckit väldigt gott på sin fest :)

Det Mörka Hotet sa...

Låter inte bra, det verkar som vi är flera som haft huvudvärk den senaste tiden. Krya på dig och var rädd om dig!

Fin bild!


DMH/Samuel

Anonym sa...

Hoppas du mår lite bättre! Och att du sovit gott.

Annika sa...

Hatar att inte kunna sova...
Man kan trösta sig med att man oftast sover så mkt bättre följande natt.
Och vädret ser ju inte så farligt ut...Du vet, jag har ju sett väderprognosen den närmaste tiden...Ser inte så jättekul ut precis.
Ska vinka till dig i Skåne imorrn när jag flyger över runt 9 (om allt går som det ska)...

Bloggblad sa...

Kan meddela att idag har alla tangenter flyttat tillbaka till sina vanliga platser!

Linda sa...

Slottsträdgårdsmästaren: vad tråkigt att du har liknande problem, man blir frustrerad!
Hoppas du fick hjälp!

Londongirl: när du skrev till mig hade jag snurrat rundor i lakanden någon timme redan...

Bloggblad: jag förstår ditt problem med tangenterna då jag läste om er härliga fest hos dig :) :)

Panter: sömnen kommer nog till mig så småningom.
Tack för snällord!


Mossfolk: Bloggblad är härlig :)
Snacka om att ha distans till sig själv :)

DMH: tack för dina snälla ord om bilden några inlägg ner, tycker själv mycket om den!
Tror att vi påverkas av vädret en hel del, annars beror det nog på värkande tomhet i mitt fall :)

Matilda: jag jobbar på det!

Annika: tror att du får bättre väder än jag, här vänder det nu - regn och lite svalare. Kanske bara 15 på midsommarafton.
Jag tittade efter flygplan och vinkade var gång :)

Bloggblad: flytta om dem igen vet jag, det var en uplevelse för mig :)