lördag, januari 19, 2008

EFIT, 19 januari 2008.

En lugn lördag i Svedala...

8,36

God morgon.
Jag ligger fortfarande i sängen så det är Micke som tar det första fotot.
Selma ligger vid mina fötter och njuter av att vi slipper väckarklockorna :)

9,33
Hämtar tidningen.
Och passar samtidigt på att fylla fågelautomaterna med jordnötter och talgbollar.


10,24
Andra maskinen tvätt snurrar där innanför.

11,48
Jag räknar maskor och läser diagram.

12,44
Ringer och beställer tid till badminton.
På måndag är det dags för julfläsket att röra på sig...

13,29
Har kommit en bit på vägen.
Färger ser ju så olika ut på våra skärmar, men det här är en ljus olivgrön färg.
Jättefin!

14,34
Micke lagar en punktering på en nästan ny slang...

15,40
Det är herrarnas skidskytte på tv.
Och jag kan meddela att det blev svensk seger genom Björn Ferry - duktig påg!

16,30
Vi ser på gårdagens Let´s Dance.
Tina är en av mina favoriter.
Snacka om att stå med båda fötterna på jorden.

17,23
Selma gosar i Mickes knä, alldeles intill mig.

18,32
Bara ett varv till.
Sen ska jag fixa mat.

19,45
Det blev tacos och en god öl därtill.

20,31
De svenska herrarna spelar EM i handboll mot Frankrike.
Tyvärr förlorade de första halvlek stort, men lyckades vinna andra med ett mål.

21,43
Kaffe.
Stickning.
Selma sover.
Det är kväll.

Och det var allt för den här gången.

15 kommentarer:

K sa...

Ser ut att bli en fin tröja, helt i min smak! Gillar både den gröna färgen och flätorna. Nyfiken på det färdiga resultatet, hoppas du blir nöjd!

mossfolk sa...

Vilken skön dag ni verkar ha haft! En precis likadan telefon som jag har :)
Och du är verkligen duktig på att sticka!

cS sa...

En socialantropologisk resa. Kul Natti

Anonym sa...

Hej! Inne och kikar på din dag. Fina bilder. Vi åt också tacos. :) Söt kissekatt! :D

Lena sa...

En alldeles lagom lördag, helt i min smak. Badminton... det var många år sedan, får nästan träningsverk av att tänka tanken;)

Linda sa...

Magalös: det är hjärngumnastik med alla flätor och muscher :)
Men roligt!

Mossfolk: en latdag i ordets rätta betydelse :)
telefonen har jag haft ett år och jag är fortfarande kär i den :)

cS: du är väl då en fena på att uttrycka dig :)
Blev era tacos goda?

Mickan: roligt med nya besök :)
Jag kommer över och kikar på din dag!

Panter: ååå, det har varit en sådan härlig och lat dag :)
Badminton blir vad man gör det till - fast lite tävling har vi och jag hatar att förlora....
Träningsvärk lär jag ha på tisdag :)

Anonym sa...

Inne och kikar när jag borde sova :)
Såg ut vara en lämpligt skön lördag det där.

Det Mörka Hotet sa...

Åh, tack för en underbar sammanfattning i bild och text!

Hm, jag hejar på Carin da Silva då hon är så sny...eh, DANSAR så väldigt bra: just det...!

Anonym sa...

Stickprojektet ser verkligen fint ut! Underbar färg!

Och missen, ja, hon är ju underbar som vanligt. :-)

Elisabet. sa...

Underbart vacker färg, säger en som inte är så förtjust i grönt.
Egentligen ..-)

Härliga bilder. Också.

Anonym sa...

Tack för din dag. Den där tröjan blir nog i stil med sånt som jag gillar. Färgen är jättefin på min dator...
Fasiken fick Micke punktering på ny slang...inte kul. Men han ska väl ha något att sätta händerna i han också :O)

Anonym sa...

Bilderna förmedlar skön, avkopplande lördags-känsla. Önskar er en dito söndag! :)

Anonym sa...

Slöffser, det var något nytt. :D Hihi. Visst är de underbara! :)
Jaa, vi tänkte att vi skulle testa den osten. Gjorde det igår kväll och den var ju riktigt god måste jag säga. ;P
Ja, han brukar vara väldigt lugn utav sig men ibland, när han vill är han riktigt busig. Särskilt på senare tid. Helt galen! :D
Nu ska jag lägga i en till maskin med tvätt.
Ha en trevlig söndag!

Tankevågor sa...

Vad roligt att få följa din dag. Helt underbar färg på tröjan.....kommer att tänka på skog och mossa när jag ser den.
Ser ut som ni hade en riktigt skön lördag.
Kram

Linda sa...

Micke: man undrar ju om du inte har gått och lagt dig eller om du har vaknat tidigt :) :)
Tack för titten!

DMH: Da Silva, är det hon som dansar med Matte?
Han inte så bra på just dans, men han är ganska fin att titta på.
Eller vad var det nu programmet gick ut på?
*fniss*

Ellis: tröjan är precis lagom svår för mig, de grå får arbeta så där lite lagom :)
Och Selma är mallig som en groda över dina ord :)

Elisabet: jag är ganska stolt över att jag har valt en annan färg än vad jag brukar.
Här går det mesta i vitt eller svart, man kan ju förnya sig ibland :)

Gunnel: roligt att färgen verkar bli bra hos er, och jag är väldigt förtjust i tröjan när jag ser på bilden, jag hoppas jag är det när den här är färdig också :)
Micke cyklar ju varje dag till och från jobb, men han får ofta punktering :(

Bettankax: du vet ju hur söndagen blev, tack för en härlig eftermiddag :)

Mickan: vad roligt att du gillade osten :)
Och slöffserna är både sköna och fina :)
Jag tvättade igår så idag har jag bara latat mig, ännu mer än igår alltså ;)

Londongirl: när jag såg färgen på garnet tänkte jag på en kvällspromenad vid havet en sommarkväll...
Men den promenaden tar jag gärna i skogen också :)
Kram