lördag, januari 05, 2008

# En dag

Hela dagen har det regnat småspik och is.
Allting är täckt av ett lager is, huset är glaserat.
Det har varit en perfekt dag för inomhusmys.
Stickning, skidor och god mat.

Under kvällen kom snön men om man litar till prognoserna så försvinner den imorgon igen.
Säg den lycka som varar.
Och i skrivande stund har snön övergått i regn, men än så länge så lyser snön där ute.

Jag har kurerat mig från den förmodade nässelfebern och känner mig bättre. Mycket bättre!

Jag tänker på hur Elisabet har det i Danmark, om hon har det bra trots de hemska vindarna och den nedfallande isen.
Jag tänker på Ellis som till 99% sitter och myser framför tvn, "Sagan om de två Tornen, och stickar.
Eller har jag fel Ellis?
Tänker på mamma.

Nu precis har jag äntligen uppdaterat med lite bilder här, ta en titt om ni vill :)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på dig också! :) Jättefina alster på "KNAPP-sidan". Skönt du mår bättre. Gonattkramen!

Anonym sa...

...Mums vad maten ser god ut!

Linda sa...

Bettankax: här var det en som var snabb :)
Det är nästan så att jag är som folk igen :)
Godnattkram.

Tankevågor sa...

Nu har jag varit inne på Knapp-sidan och är helt tagen av allt fint som du gjort. Tänker du slå dig på försäljning på stort nu?

Anonym sa...

Jag tittade faktiskt bara nån halvtimme. Tittade på Parkinson och lite annat, och senare Lynley.

Å så roligt att få se bilder på allt fint du gjort!!

Anonym sa...

Jag har också kollat på Knapp och säger bara att den koftan är helt i min stil. Sånt mönster är så himla kul att sticka.

Soppa...det är gott det när det är vinter. Vi har fått mycket snö i natt men nu har det slutat och tyvärr ligger gradantalet över noll. Inte bra!!

Bloggblad sa...

Vi hade tur - det skulle komma snö västerifrån i går kväll - och vi var västerut (på andra sidan Östergötland) och hade nästan 10 mil hem i natt. Snön kom inte förrän vi lagt oss. Nu är det rena sagolandskapet där ute.

Nu ska jag titta vad du gjort!

Bloggblad sa...

Så fina grejer du gjort! Jag är jätteimpad.

Lena sa...

Här är det också vackert vitt. Vilka fina saker du gjort och många! Fin logga också!

Villa Nian sa...

Så mycket fin du gjort Linda! Gillar den där röda väskan, och boleron och sjalen vita eller den svarta....tunika den tunna skira med vita blommor...halsduken! Vad duktig du är! Kan man beställa från dig :-)

Anonym sa...

Jag hade ingen aning om knappsidan. Du är så otroligt duktig och vad mycket du har gjort! /Monica m y

mossfolk sa...

Oj, vad du har gjort mycket och vilken massa fina saker! Den där knappsidan hade jag alldeles missat.

Linda sa...

Londongirl: det är bara för egen del, än så länge :), det lönar sig inte att sticka till försäljning.
Man kan köpa så mycket stickade kläder för en billig peng.
Det roliga här är ju att man har gjort det själv och att det är nästan uteslutande naturliga material :)

Ellis: du har väl sett filmerna så många gånger redan :) Och kan väl se dem när du vill (precis som Micke....)

Gunnel: jag gillar också koftan och vill nu ha den i fler färger, men det finns ju så många mönster.
Soppa är gott när man är alldeles kall inombords - den gjorde gott!

Bloggblad: jag mer eller mindre förbjöd mamma att ge sig ut på vägarna och det är jag glad för.
Skönt att ni slapp undan ovädret!
Och tack för beröm :)

Panter: det vita är borta, kvar finns bara en massa vattenslask :(
Och loggan är jag nöjd med :)
Älskar ju får och det mesta jag stickar är i ull. Hittills.

Tina: tack vännen!
Det är roligt att både sy och sticka.
Kläderna är nästan bäst eftersom jag är lång och har svårt för att hitta tillräckligt långa kläder.
Du kan väl önska dig något :)

Monica: knappsidan har funnits ett tag men jag har inte länkat till den innan.
Det blir en del på en höst :)

Linda sa...

Mossfolk: *ler* det är nog ingen som lagt märke till den där sidan egentligen.
Lade upp den mest för min egen skull i somras.

Villa Nian sa...

Önskar mig ..... en sjal att ha över mina något spända axlar. Men seriöst jag hade verkligen velat köpa en av dig! Gillar den där gråvita halsduken osså och en massa annat som du har! Nä det blir till att besöka dig och känna och prova :-))

Linda sa...

Tina: det ser jag fram emot :) :)