torsdag, januari 17, 2008

# Sommarplanering 2008

Knappt har halva januari gått förrän det börjar talas om sommarsemester.
Det ska planeras resor och annat som gör att folk vill förberda.
Jag har ingen inplanerad resa att skylla på, för att jag ska få just de veckor som jag helst vill ha.
Vi har inga semesterblock som rullar utan vi brukar få pussla lite för att det ska bli så bra som möjligt.
Det brukar funka, men jag får lika ont i magen varje år.
Sommarsemestern är så oerhört viktig för mig och jag har en del önskemål för att den ska bli så bra som möjligt.
I år blir det nog inte så.
Och jag tycker att det är ännu mer orättvist att jag ska behöva ha det gnagandes i skallen redan nu...

Fast det hinner säkert hända en massa innan det blir sommar, så nu ska jag försöka släppa det.
Schas!
Bort!
Väck!

...

Nä, det är kvar...

14 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det börjar låta som om du lärt dig ett och annat av mig: att ta ut eventuella besvikelser långt i förväg... :)

Men jag jobbar på att strunta i framtiden som jag ändå inte vet nåt om.

I dag är jag ledig, solen skiner, familjen är frisk och min kompis är på ingång... det räcker.

Ingela sa...

Någon klok person (Tage D?) sa: oroa er inte för framtiden förrän den oroar er.

Själv har jag beställt en resa. Det blir första gången på 10 år. Och första gången över huvud taget med nåt annat än spontanresande.

Ingela sa...

Jesus var inte så dum han heller!
Matt 6:26 ff

Saga sa...

Jag toklängtar till våren. Sommaren får mig mest att känna ångest. Det är så många måsten då.

Kram kram.

Linda sa...

Bloggblad: sådana saler vill jag inte lära mig... :)
Men jag ska försöka att släppa det tills det kommer på tal igen.
Vem vet, man är kanske inte med den dagen.
Din dag låter jättemysig!

Ingela: det finns många kloka, och jag ska kolla in vad Jesus sade.
Vad härligt med en resa att se fram emot.
När åker ni och vart?
*nyfiken i en strut*
:)

Linda sa...

Annika&Saga: där slank du in :)
Våren är den bästa tiden, för då vaknar allt till liv igen.
Men sommarsemester för mig är detsamma som noll måsten - helt ärligt!
Hoppas du känner dig bättre!
Kramen

Mildamakter sa...

Jag hoppas att du står på dig så att ingen trampar på dig.
Vi har likadan semesterplanering på jobb som vad ni har tydligen, och jag har fått fightas många gånger för att få den semester jag har velat ha. "Ni som inte har barn behöver väl inte vara lediga precis då" har det hetat fler gånger än jag vill minnas...*kram*

Linda sa...

Mildamakter: den sortens semesterplanering är både på gott och ont.
Och de där orden känner jag alltför väl igen, i många olika sammanhang...
Kram.

Anonym sa...

Sommarsemester...det låter skönt. Hos oss blir det nog inte så planerat i år heller...vi kommer antagligen ta dagen som den kommer. Har vi tur kanske vi har hittat ett nytt boende.

Jag är så trött på planerade semestrar då jag har gjort det i alla år tills för 3-4 år sedan. Jag har skrivit det förr och skriver det igen...att semestern känns längre då den inte är utstakad...för mig i allafalla

Ingela sa...

Inget märkvärdigt, barnvänligt och billigt. Det blir väl ett inlägg endera dagen.

Det känns i alla fall jättekul att prova på något sånt med familjen. Flickorna är fulla av förväntan.

Lena sa...

Det är stressamde med sådana diskussioner och när många hänsyn ska tas. Ett problem är väl att somliga är dåliga på just den biten, hänsynstagandet alltså. Jag behöver ju inte delta i sådana diskussioner, men på makens jobb är det likadant. Hoppas det lugnar sig på ditt jobb.

Linda sa...

Gunnel: vi planerar näåstan inget alls.
Bara att vi ska vara vid havet alla dagar vi vill och kan - det är det som är semester.
Och god mat. Och gott vin :)

Ingela: jag såg bilden i ditt inlägg och det ser ljuvligt ut :)

Panter: det är som sagt både på gott och ont. Men idag känner jag mig inte lika stressad av det så jag lägger det på hyllan tills det blir aktuellt.

Elisabet. sa...

Här är en som redan har bokat resa, fast semesterschemat inte ens har kommit upp, men vi har ju rullande och chefen "lovade" nästan att sätta in G som aldrig varit på sem.schemat tidigare, så där så jag kunde ta i augusti, precis som jag vill. Nej, förresten, jag HAR ju augusti, tror jag!

Och ååå, jag vill så gärna ha något inbokat, eftersom vi helst inte ska ta mer än tre veckor på raken när det är sommar .., då faller hela biten ... med bemanningen. Alltså, det går inte att ta in vikarier och lära upp dem med allting, det är rent omöjligt.

Ingela sa...

Det är "bara" till Alanya vi ska, men det är jättestort för oss! Och visst ser det fint ut på bilden? Vi har valt ett hotell som ligger lite utanför stan, för vi ska ju inte shoppa och gå på nattklubbar ändå.