onsdag, januari 02, 2008

# Första vardagen...

Efter nästan två veckors ledighet var det idag åter dags att åka till arbetet.
Jag somnade förhållandevis tidigt, strax innan halv ett, trots att vi lyckats vända på dygnet under de lediga dagarna.
Och jag steg ur sängen när klockan ringde. Men det tog lång tid i duschen för att jag skulle nå vaket tillstånd.

Nytt år och hjärnan hade nollställts. Usch vad jag har fått tänka idag :)

Vid femtiden inatt vaknade jag av att det kliade på min fot och det spände, värkte och bultade. Hm.
Jag kliade tillbaka och somnade om.
Under dagen har hälsenan på vänster fot mer eller mindre försvunnit bakom en svillnad som nu är som en tennisboll.
Det värker upp i benet och det känns lite obehagligt.
Nu när det närmar sig kväll så börjar samma känsla att infinna sig i vänster armbåge.
Kan jag vara allergisk mot mitt jobb?

Skämt åsido, jag ska nu åka hem och lägga en stor kudde under benet och slötitta på tv, något annat är icke tänkbart.
Det krävs vila efter en hel arbetsdag.

Om vi har haft vårväder de senste dagarna så har vi haft något helt annat idag. Snöblandat regn och gråsvart himmel.
Kvällen kommer att bli bra på soffan.

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Åh, nu måste jag se om jag har kvar din mailadress (minns att jag inte hittade den vid nåt tillfälle) Jag fick ett superbra jobb-mail...

Moster Mjölgumpa sa...

Hur står det till med "svillnaden"?

Ett bra ord för en svullnad som svider, eller för en svullnad man VILL ha, eller kanske en svullnad som gör att man ser skillnad på de båda fötterna;-)

Annika sa...

Ja, hur står det till med svullnaden? Bättre?
TUNGT med vardag igen tycker jag. Här har vi ju ingen trettonhelg att se fram emot heller, buhu!
God fortsättning!!!

Lena sa...

Du det låter inget vidare. Hoppas att soffan hjälpte!

Elisabet. sa...

Och det blev aldrig ljust ute idag heller ..-(

Linda sa...

Blogbblad: tack för mailet - det var på pricken så jag kände :)

Moster Mjölgumpa: nu är det bättre, men det var inget kul igår, det blev värre innan det blev bättre.
En svillnad :)

Annika: nu är det bättre, men det blev som sagt en liten pärs igår...
Trettonhelgen infaller på en söndag och det är synd för då missar man en ledig dag.
Nu längtar jag till påsken :)

Panter: jag fick knappt någon tid på soffan, det blev lite akut läge igårkväll.
Skriver mer om det i ett inlägg.

Elisabet: nä, solen var tydligen ledig igår och förmodligen även idag - trist.
Jag hoppas vi får snö på lördag så att vi kan se något igen.

Anonym sa...

Men vad händer med dig...svullnar du bara upp så där utan vidare?

Jag är ledig tills på måndag...men har lite ågren redan. Vore roligt med något nytt...men sånt växer inte på träd för en gammal käring som jag.