lördag, januari 12, 2008

# Helgmorgon.

Lördagsfrukost.
Selma ligger på fåtöljens ryggstöd och slötittar ut på fåglarna utanför.
Micke är iväg med sina killar och spelar fotbollscup.
Jag har sovit länge.
Under tiden kaffet rann ner och äggen kokade så tömde jag diskmakinen och tände några ljus.
På tv är det skidor. Utför.

Jag mår riktigt bra igen.
Tänk att det skulle ta åtta veckor innan jag kunde säga det efter den första feberanstormningen i november.

Tulpanerna fick jag av Micke i veckan, men idag skickar jag dem vidare, en vän fyller år.
Grattis Panter!
Hoppas du får en riktigt bra dag.

14 kommentarer:

mossfolk sa...

Vad skönt, det är väl på tiden att du får vara frisk!
Jag stod och tittade på tulpanerna i veckan och tänkte att nej inte förrän i vår. Men nu när jag såg din bukett ångrar jag mig allt lite.
Förrförra året väntade jag också på våren och när jag väl tyckte att det var tulpandax då fanns de knappt att få tag på längre :)

Linda sa...

Mossfolk: det har varit en extremt segdragen historia, men nu äntligen är det över, skönt!
Jag älskar tulpaner och direkt efter nyår så köps det en bukett i veckan, det är favoritblomman alla kategorier.

Annika sa...

Vilka mysiga frukostbilder!
OCH vad skönt att du känner dig bättre!!! Äntligen!
Hoppas du får en mysig dag idag. Tulpanerna är så fina!

Anonym sa...

Skönt att höra att du känner dig pigg igen. Det blev en långvarig jobbig historia.

Tulpaner är ju bara för härliga nu...tänk så gott det krispar om dom. Dom inger hopp om varmare tider, utan regn då får vi hoppas

Mildamakter sa...

Förkylningarna är sega i vinter, skönt att din äntligen har bestämt sig för att dra vidare. Njut av helgen, det är mycket kvar av den än ;O)

Linda sa...

Annika: helgfrukost är något av det mysigaste som finns och vintertid blir det oftast till skidor på tv :)

Gunnel: det där krispiga tulpanljudet får nästan håret på armarna att resa sig, av vällust :)
Tänk vad blommor kan göra gott!

Mildamakter: jag har en förmåga att behålla förkylningarna lite för länge, den här gången var det nog rekord.

Lena sa...

Skönt att du äntligen känner dig bättre. Jättefina blommor, tusen tack. Kramar.

Tankevågor sa...

Det är så mysigt med frukost på helgerna! Då har man verkligen tid att njuta av den också eller hur?

Ha en skön fortsättning på helgen!
Kram

Bloggblad sa...

Skönt att du piggnat till! Jag har knarrat i tre veckor efter att jag fick tillbaka talrösten - men nu känner jag att jag låter normal igen. Har längtat efter att sjunga!

Kanske skulle jag slå till med några tulpaner nu när jag städat bort julen... hm...

Frukost älskar jag alltid - fast aldrig smörgås så dags för min del. Frukt och gröt och kaffe.

Elisabet. sa...

Det ser ut som Lönnebergaskinka, pålägget? Ååå, jag längtar redan till i morgonbitti och härlig Möllersfrukost ..-)

Bettankax sa...

Hejhej, får passa på att lämna ett livstecken! Vet inte hur länge jag har "turen" att vara ansluten? Härliga bilder. Kram :)

Saga sa...

Åh HUGA!!!!!!! Är det det jag har att vänta mig?? Jag som varit sjuk i 6 dagar och fortf inte är bättre :(

Superfina tulpaner!!

Linda sa...

Panter: hoppas det blev en bra dag för dig :)

Londongirl: helgfrukost är speciellt, och det bästa som finns är hotellfrukost, man slipper plocka undan efter sig :)

Bloggblad: vi är tydligen många som drabbats av långdragna virus och infektioner, men nu får det vara slut med det tramset :)

Elisabet: jag tror att du har alldeles rätt :)
Det är inte många sorters skinka jag gillar, de får absolut inte vara pressade, då är jag hellre utan!

Bettankax: gör som jag brukar - släng apparaten i väggen sen funkar det hjälpligt ett tag :)

Annika&Saga: nä, varför ska du behöva dras med det så länge?!
Jag hoppas på en rekordsnabb infektion för din del.
Krya på dig!

Saga sa...

He he... lunginflammation, löd Dr Pärons dom. Jösses! Inte så konstigt att jag är så sjuk... :o