fredag, januari 25, 2008

# Och så var det...

... fredag igen.
Planerade helgens middagar igårkväll, skrev allt på inköpslistan och överlämnade den med varm hand till maken.

Två morgnar i rad har jag fått öppna ytterdörren där hemma innan jag varit ordentligt påklädd.
En orangeklädd man har hälsat på båda gångerna.
Nu ska det grävas nya avlopp och dylikt.
Det känns som om kommunen äntligen har förstått att vi har problem med översvämningar.
Det är bara 6 år sedan vi hade en halv meter vatten i källaren.
Och det var inte vilket vatten som helst... :(
Nu har vi en oinredd källare men det spelar absolut ingen roll, det där "vattnet" hör inte hemma inomhus.

Ute är det 8 plusgrader och alldeles grått.
Det lär bli ännu en stugsittarhelg.

10 kommentarer:

Bloggblad sa...

Här blåser det friskt. I dag stannar jag nog inne - känner hur sova-middag-soffan drar... men i morgon och på söndag trotsar jag vädret. Måste hålla igång enligt mitt nya livsrecept.

Mildamakter sa...

...och nu regnar det också. Vi får väl försöka se det från den ljusa sidan och se fram emot en riktigt skön stickhelg istället...

Linda sa...

Bloggblad: jag håller igång inomhus :)
Det blåser här också :(
Men snart vänder det och då kommer jag att hoppa omkring och vara glad!

Mildamakter: ja, det är skittrist väder :(
Tur att man har bra tidsfördriv :)

cS sa...

På lunchpromenaden var kragen uppfälld, mössan långt nerdragen och Goretexkängorna på. Blåser det i morgon ska jag fotografera vinden (blåsten) Undrar hur den ser ut? Kanske får du se....

Anonym sa...

Bra att dom gör slag i saken. Det där "bakvattnet" är inget vidare.

Här har dom lovat finväder till söndag...dock inga minusgrader

Bettankax sa...

På tiden att "de orangeklädda" sätter fart! Önskar er alla tre en skön helg. KRAM :-)

Bloggblad sa...

TÄnk jag är inte ett smack avundsjuk på dina orangea män.

Anonym sa...

Skönt att ni får bukt med vattnet men det kan inte vara kul att öppna för orangefärgade män när man är halvklädd...

Saga sa...

Många som har stugsittarhelg tror jag. Jag är på jobb och här är det tvärdött. Och så fort jag slutar ska jag hem o krypa ner i soffan o kolla på film. Mys.

Kram o trevlig helg :)

Tankevågor sa...

Vad helgerna går fort! Här är det sol och riktigt vårväder ute.
Hoppas verkligen att ni får ordning på vattenavloppen så att ni slipper alla översvämningar en gång för alla.
Ha en fin söndag!
Kram