torsdag, januari 31, 2008

# Sol?

Förra helgen satt vi inne och tuggade på naglarna, rädda för att en plåt från skorstenen skulle flyga ner.
Det var ju storm.
Nu är det på gång igen.
Utanför piskar granarnas grenar hårt mot varandra och det knakar i huset och viner i ventilerna.
Men nu får naglarna vara i fred.
Plåten ligger i garaget.

När jag sitter och tittar på fotona från veckan som gått så blir jag nästan chockad när det dyker upp bilder med knallblå himmel.
Det minns inte jag.
Och sen minns jag. Solen var framme en timme och det var då Micke fick passa på att ta ner den där plåten.
Ser ni så vacker himlen är?


Selma höll sig inomhus då hon tycker att blåst är nästan det värsta som finns.
Men utanför fanns pojkvännen, Findus, som höll koll på vad Micke gjorde.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken otroligt blå himmel. Det gäller att ta vara på de små stunderna :O)

Visst vankas det blåst igen...mindre kul

cS sa...

Va bra att det fixat sig med skorstenen. Då slipper man vara orolig. Tänk vad bra det är med bilder. Ibland kommer man bara ihåg dysterheter. Men så tittar man i fotoarkivet och plötsligt är man glad igen.

Moster Mjölgumpa sa...

Tänker jag tillbaka på den senaste tiden så undrar jag om det är riktigt säkert att du inte Photoshoppat lite;-)
En sådan härlig himmel kan jag inte riktigt minnas, det måste varit en kort stund.

Anonym sa...

Men så bra att de kommer på helgerna! Då stör ju inte stormarna arbetsglädjen på veckorna!

;)

Mildamakter sa...

Det måste ha varit väldigt lokalt över Svedala, eller så råkade jag blinka precis när solen var framme, för jag kan ikkkkkke minnas att jag har sett solen på länge ;o). Ikväll blåser det något så in i bomben, det skallrar i rutorna...mycket väder är det...minsann

Linda sa...

Gunnel: vi kunde ju gått en promenad om det inte vore för den där plåten. men nu är den nere och tur är det så som det stormar. Brr!

cS: det är så sant så, just nu har man teflonminne när det gäller solstunderna, de är alldeles för korta och få.

Moster Mjölgumpa: på den punkten kan jag ärligt svara att jag inte har photoshopat eftersom jag inte har det programmet.
Men jag har däremot ett nytt UV-filter på objektivet som återger färgerna lite bättre.

Bert: haha! Det är så sant så. Men nu är stormen lite tidig, det är ju bara torsdag, än så länge.
Och nu är det orkanvindar enligt väderrapporten.

Mildamakter: det var nog bara ett kort ögonblick eftersom jag glömt det själv.
Tur att man plåtar stup i kvarten :)

Anonym sa...

Det ser ut som en riktig sommarhimmel. Gulligt av Findus att hålla koll på husse åt Selma när hon själv inte vill gå ut. :)

Bettankax sa...

I morgon är det FREDAG, igen! :-)Kram

Linda sa...

Monica: Findus är ett riktigt plåster :)
Han är hos oss varje dag.

Bettankax: japp, nu ÄR det fredag och du har redan avverkat det där onämnbara :)
Grattis!