fredag, april 11, 2008

# ...

Har ni tänkt på hur mycket annat man får gjort när man egentligen skall städa?
Sådant som man egentligen skulle gjort för längesedan, men som är så tråkigt.
Som helt plötsligt blir hur viktigt som helst!

  • Som att sortera kryddburkarna till exempel.
  • Eller varför inte diska ur burkarna som man har socker och mjöl i?
  • Eller varför inte skura kylskåpshyllorna?
  • Skriva ett inlägg på bloggen om min dårskap.
  • Få se nu... Har jag inte hemskt rörigt i ännu ett köksskåp? Det med alla burkarna?

Nä, skärpning! Dammsugaren väntar.
Men det är fint i kryddskåpet och i kylskåpet i alla fall :)

UPPDATERING: man kan klippa Selmas klor också, för att förhala dammsugningen ytterligare.

10 kommentarer:

Lena sa...

Dammsugning är straffarbete.

Anonym sa...

Du...det är bättre att klippa klorna före dammsugningen än efter...för då måste du antingen suga igen eller sopa :O)

Linda sa...

Panter: håller fullständigt med dig, men nu är jag äntligen färdig!

Gunnel: jo, jag vet och då var det ju bra att jag kom på det :)
Fast vi brukar sitta utomhus, Selma och jag.

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Kikar in till din blogg efter att ha sett den i en tråd på FL o ser till min glädje att det är en blogg helt i min smak. Kul läsning o fin sida =D

//Ulrika

Linda sa...

Hej Ulrika!
Välkommen hit, det är alltid roligt med nya bekantskaper.
Nu har jag suttit här och funderat över FL, men kan inte för mitt liv komma på vad det är...
*trög*
:)

mossfolk sa...

Haha, jag vet precis hur mycket annat som behöver göras. Faktum är att jag har haft så fullt upp idag att jag inte kom längre än till att byta dammugarpåse.
Men i morgon... :)

Hedgren sa...

Ja, visst är det märkligt vad det kan ta emot! Sitter just nu och samlar mig inför den tråååååååkiga uppgiften. Men har man en hund som fäller vinterpälsen, så har man...

Linda sa...

Mossfolk: du är du ju en bit på väg i alla fall :)
Bättre lycka idag!

Hedgren: jo, jag vet hur du menar, Selma fäller otroligt mycket just nu.
Men det är skönt efteråt, i en kvart :)

Anonym sa...

Jag känner igen prokrastineringen. Jag brukar alltid hitta något spännande att läsa precis när jag just dragit fram dammsugaren.

Mildamakter sa...

Huvva vad jag känner igen mig pinsamt väl i det du skriver...jag älskar inte heller att valla snabeldraken...men jag försöker trösta mig med att vääääldigt mycket annat blir gjort i st f dammsugningen åtminstone ;O)