onsdag, april 02, 2008

# Uppmaning!

...Se den!

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

Intressant - jag hörde eller läste nån recensent som inte tyckte att filmen levde upp till boken.

Bloggblad sa...

Fast... jag har varit med om många gånger att jag tyckt helt annorlunda med mina vanliga ögon, än vad recensenterna tyckt...

Linda sa...

Bloggblad: jag tyckte för en gångs skull att filmen faktiskt klarade av att göra boken rättvisa.
Eventuellt att man skulle klargjort huvudpersonens känsla i början av filmen tydligare, men annars...
Den var så fin.
Och hemsk.
Fruktansvärd.



Och när recensenter i tidningen ger låga omdömen, det är då jag gillar det mest :)

Bettankax sa...

Så bra med snabb information. Undrade just vad du tyckte? Och nu vet jag!:)

Här ligger boken och väntar. Antar jag bör läsa den innan jag ser filmen. Eller? Gonattkramen

Linda sa...

Bettankax: till syvende och sist så går det ju inte att få fram alla tankar och känslor i en film, där är boken bättre.
Och har du nu boken hemma så är det klart att du ska läsa den, tror inte du kommer att lägga den ifrån dig.

Anonym sa...

Jag hade tänkt gå och se den förra helgen, men det blev inte av. Den har fått fina recensioner här i Australien också! Folk älska både boken och filmen.

Linda sa...

Matilda: jag tror inte boken har fått så stor plats i Sverige som den borde fått, men ju fler som ser den lär få upp ögonen för hans böcker.
Du har en härlig biostund framför dig.