söndag, april 20, 2008

# Solvarm helg

En alldeles underbar helg har det varit.
Fredagen ägnades åt tvätt, handling och klippning.
Sen tog vi emot solen med öppna famnen när vi drog upp rullgardinen igår morse.
Trädgårdsmöblerna; bord, stolar, gasolvärmare etc plockades fram, rengjordes och oljades.
Ogräsrensning.
Inköp av enstaka blommor och god middag.
Somnade gott.



Söndagmorgon väcktes vi av klockan.
Helt okej - solen flödade in genom sovrumsfönstret.
Fotbollsmatch för killarna i Höllviken.
Fika hos pappa eftersåt.
Hemma avverkades årets första gräsklippning!
Lycka!


Men innan dess satt jag på verandan med benen i högläge och njöt av solens värme.
Nu är jag rosig och fin om kinderna :)

Inte en enda blogg har ju hunnit med att läsa.
Det får jag ta igen imorgon.

7 kommentarer:

Bettankax sa...

Ja, vilken härlig helg! :)
Lite kort kanske?

Tankevågor sa...

Vilken härlig helg ni haft! Jag kom hem från ett kyligt Helsingfors igår och möttes av solsken och vårväder i Stockholm.
Har också hunnit med att sitta ute på takterrassen för första gången i år. Lycka! :-)

Vilka fina Lavendelkrukor!

kram

Mildamakter sa...

Visst är det helt enkelt ljuvligt med sådan här helger, kan man vänja sig vid hur lätt som helst faktiskt ;o)

Lena sa...

Visst har det vart en toppenhelg!
Efter en sådan helg är motivationen för vanligt inomhusarbete låg, väldigt låg...

cS sa...

Även måndagen ser fin ut. Hur ska man fixa till lite extra ledighet?

Anonym sa...

Hej!

Jag ser att du använder ett bokomslag från Bokfynd.nu. Det gäller boken av Håkan Nesser som du har högst uppe till höger på dina sidor.

Du får gärna använda våra bokomslag, men länka då tillbaks till källan.

Tack på förhand!

Mvh Daniel
Bokfynd.nu

Linda sa...

Bettankax: tycker att helgerna blir kortare och kortare...
Kanske för att man vill så mycket när solen skiner.

Londongirl: så skönt att få komma ifrån kalla Helsingfors och möta värmen på hemmaplan :)
Takterassen... *suck* det låter underbart!
Kram

Mildamakter: absolut!
Jag skulle kunna ha det så här alltid!

Panter: vårt hem föfaller alltid under utomhusmånaderna, eller det blir lite eftersatt i alla fall :)

cS: ingen ledighet här inte, det är möten som gäller hela eftermiddagen....
Men jag ska skynda mig hem!

Daniel: tack för att du påminde mig, jag har missat uppladningen den här gången.
Jag ska fixa till det med en gång!