söndag, april 13, 2008

# Åter till ordningen.

Efter en hel helg med firande, kakor och paket är det dags att återvända till vardagen.
(nä, jag har inte fyllt år än, men snart :))
I fredags blev huset städat, mat inhandlades och bilen kom hem från bilsjukhuset.



I lördags kom mormor med tåget från Österlen och mamma med bil från studenstaden någon mil nordväst härifrån.
Hela dagen åt vi, kändes det som.
Och mormor satt här och läste bloggar och bläddrade bland sidorna som om hon aldrig gjort annat. En promenad i solen hann vi också med.
På kvällen jäste maken och jag i soffan och mådde hur bra som helst.



Sen blev det söndag och solen värmde åter igen.
Micke fick plocka fram högtryckstvätten och sen körde jag för glatta livet.
Ni kan tro att det blev rent och fint.
Ja, det ser ut som nya golv på verandorna :)
Micke pep iväg på eftermiddagen för att avverka den sista träningsmatchen innan serien drar igång nästa helg.
Pappa kom och hämtade mig, han hade kryat på sig betydligt från igår, och jag kunde sätta mig till söndagsteken i deras hem.
Sen blev det MFF på tv, ännu en oavgjord match.
Efter det blev det mer kakor och födelsedagssång och paket.
En multi-avancerad stegräknare med en massa finesser såsom kaloriförbränning, mp3-spelare och så klart stegräknare, och det kan behövas efter alla dessa kakor... :)
Senare kom Micke och hämtade mig och nu sitter jag här och känner mig så nöjd över helgen.

Jag har fått utmaningar passade till mig, både från Ellis och Claus.
Jag ska trixa ihop min 3-lista, men det får bli imorgon. Nu är det nämligen dags att tänka på refrängen.
En ny bok (tack Bettankax) ligger på sängbordet och väntar.

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men oj, så trevligt madame verkar ha haft det .., möjligen frånsett matchresultatet då ...?

Stackars Alfons Åberg på mitt jobb; han deppar nog nu.

Mildamakter sa...

Då nollar vi stegräknarna idag och sätter igång att gå...eller? ;o)

Linda sa...

Elisabet: det har varit en jättebra helg!
Jag väljer att se det som att MFF är obesegrade... Man får leta efter det positiva :)

Mildamakter: japp, den nollades i morse :)
Men jag var inte uppe så tidigt som du, du hinner gå flera hundra steg innan jag vaknar :)

Anonym sa...

Låter som en finfin helg!: -)

mossfolk sa...

Vilken bra helg det låter som!
Och vad skönt när man har städat och fixat och resultat verkligen syns!

Linda sa...

Ellis: ja, det var en bra helg, hann ju med hur mycket som helst.
Ikväll tänker jag vila på soffan när Micke är iväg på träning :)

Mossfolk: åh ja, det är verkligen skönt när man ser en tydligen förändring.
Fast det är klart, då har det ju varit rörigt innan :)