torsdag, april 10, 2008

# Bottennapp... :(



















Det är tur att man inte vet vad som väntar när man vaknar på morgonen.
MFF spelade dåligt och fick åter igen 1-1, den tredje matchen i rad.
Visst, jag är ju glad att de inte förlorade, men detta var inget vidare.
Och det var svinkallt trots vinterjacka och kalasstrumpor under jeansen.
Tårna låg lösa i skorna när vi kom hem. Nästan.

I bilen på vägen hem hör vi Mif fara upp och ner.
Det blev magplask.
Det blir inget spel i Elitserien för dem nästa år.
Och de som har en sprillans ny arena som står och väntar på dem.

MEN
Jag är frisk.
Och fönsterna blev putsade.

12 kommentarer:

Annela sa...

Skit osse!! Hoppas du har fått fast små tårna igen.

Annela sa...

Förresten din trekolumniga sida är jättefräck. Så vill jag också ha det.

Linda sa...

Annela: det var verkligen antiklimax...
Vi får försöka glädja oss åt att ett Skånelag tog sig till Elitserien, även om det var fel lag...
Roligt att du tycker om sidan, jag är jättenöjd!

Bettankax sa...

Tack för uppdatering! Städa nu inte ihjäl dej..det blir så bra ändå.:)
Tips, dubbla raggor nästa match!!

Bettankax sa...

Vad är det du fotograferat? Vackert, men som sagt VAD?

Linda sa...

Bettankax: nädå, ni får lägga era glasögon när ni kommer så ser ni inte skiten i hörnen :)
Det är en kvist som jag har lekt lite med i ett fotoprogram - superenkelt.
Ville illustrera ett magplask :)

mossfolk sa...

Yllestrumpor och back on track-sulor är heta tips när tår riskerar att bli frusna.
Skönt att du är frisk!

Linda sa...

Mossfolk: man blir lite blind när solen har värmt hela dagen.
Jag tyckte ändå att jag var duktig som hade på mig så bra, men nästa gång tror jag att filten får följa med :)

Elisabet. sa...

Ajdå, då blir Alfons Åberg på jobbet bedrövad .......!

Linda sa...

Elisabet: usch, ge honom en snäll klapp på axeln imorgon.
Men de förlorade ju faktiskt inte!

Anonym sa...

Att du är frisk är förbaske mig mycket mera värt än att MIF skulle ha fått vinna.
Nytvättade fönster...hm...måste du bertätta sånt :O)

Linda sa...

Gunnel: tom rena fönster är bättre än Mif :)
Fast nu regnar det och blåser samtidigt.
Tacksamt...