onsdag, april 30, 2008

# Huvudet på spiken?

- skalade potatis
- marinerade kött, lök och svamp
- gjorde spett
- gjorde efterrätt - Crème brûlée
- skalade lök och skivade purjolök
- gjorde potatissallad
- laddade kaffekokaren
- satte igång diskmaskinen
- hällde upp vin i två glas

När maken kom in för att hämta spetten till grillen säger han:
"Tack för att du hjälper till"

Då andades jag ut. Tungt.
Suck kallas det visst :)



Önskar Er alla en Trevlig Valborg.












(okej, Maken handlade...)

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Ha ha ha....smaklig måltid och trevlig kväll! ;-)

Valborgskram härifrån!

Bloggblad sa...

Jag fick ett roligt mail häromdagen - om grillning... hur kvinnan gör ALLT runtomkring, men mannen som sitter vid grillen får allt beröm.

Sonen har meddelat att han tänker göra paella nån dag i helgen... men jag vet precis vem som kommer att handla hem alla varorna...

Linda sa...

Londongirl: jo, så roligt kan vi ha det :)
Kram

Bloggblad: jag har också fått det mailet och det blev hög igenkänningsfaktor :)
Paella - gott!
När kan vi komma?

Marie sa...

Prova att byta roller. Om du tar hand om grillningen och förväntar dig att han gör resten, vad händer då? Och förresten, det där med att "hjälpa till" i sitt eget hem är ganska skumt. Jag har under åren försökt uttrycka det som att vi "hjälps åt" eller "sköter vårt gemensamma hem tillsammans".
Men jag tror, tyvärr, att många känner igen sig i din beskrivning. Väl (be)skrivet är det också.
/Marie

Linda sa...

En oväntad glänta: ska nog testa att byta med honom :)
Men det är skrivet med en stor portion värme. Maken min är hur bra som helst, han handlar tex ALLTID, eftersom jag tycker det är förfärligt tråkigt.
Vi har fått till en bra, outtalad, fördelning, vi gör det som den andra tycker mindre om och det fungerar jättebra.