söndag, september 30, 2007

# Allt skulle ske på samma dag

Gårdagen var lång, otroligt lång.

Upp tidigt för att äta frukost och packa väskorna.
Skjutsa Micke till Idrottsplatsen för deras samling inför årets sista seriematch.
Seriesegern förlorade de i torsdags så nu gällde det att säkra andra platsen.

Hem igen, duscha, föna håret i tre kvart (med min teeny-weeny-lilla fön) packa in i bilen och sen iväg.
Tanka.
Hämta mamma.
Stirra iväg till matchen då vi fått fel tid av Micke (här fick jag ett halvt utbrott...)
Kånka in på plan med stora kylväskor med segerdryck till killarna.
Samma som engelska landslaget dricker efter sina matcher, och Johan Wissman efter sina fenomenala lopp.
Heja på killarna.
De vann till sist med 7-2 och drog sitt strå till stacken. Nu får vi se hur det gick för de andra lagen som slåss om andraplatsen.

Hem till mamma.
Fika.
Tvätta leriga byxor.
Micke åkte iväg och handla presenter.

På med nya fräscha kläder.
Iväg i bilen igen.
Kalas, Mickes mamma fyllde år.
Hemma igen, mitt i natten.
Vi stöp i säng.
Då ville Selma leka...



Jag kom ihåg att gratulera Micke på namnsdagen, när mamma påminnt mig.... :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

...men vilken myshärlig eftermiddag mamman hade. Njöt varje sekund! :)

Linda sa...

Bettankax: hos dig är det alltid avkopplnade, det vet du att jag tycker!
Kramar och Tack än en gång för västen och paketet!

Hedgren sa...

Låter lite stressigt! Hoppas söndagen blev lugnare!

Linda sa...

Hedgren: det var stressigt.
Fast stunden hos mamma var väldigt avkopplande.
Söndagen är JÄTTELUGN :)

Elisabet. sa...

Åh, fasor .., det låter kämpigt!
Bättre då att inrikta sig på det stundande kattlivet ..-)

(Och jag kom ihåg mågen .., Micke ...).

Linda sa...

Elisabet: bara jag hamnar hos en snäll familj så kommer kattlivet att bli underbart :)

Anonym sa...

Späckat programm. Men vad gör vi inte för att tiden ska gå fort :O)

Min dag var rätt lång...men inte så hektisk. Först agilitytävling...bilåkning dryga 20 mil...åkte aldrig hem utan åkte på agilitykursen med Bango eferåt. Både han och jag var trötta..men det gick rätt bra ändå för honom