torsdag, september 13, 2007

Gårdagen försvann i ett töcken.
Ont i skallen.
Jag är trött på det nu, har beställt tid hos optikern, det är dags för nya brillor - kanske ett par jag kommer att använda....

Helgen är fullbokad, redan från ikväll egentligen.
Körrep ikväll, soundcheck imorgonkväll och efter det ska vi sjunga vid en ljuständningsceremoni.
Sen väntar sängen och vila för stämbanden, på lördagen är det nämligen dags för uppträde på Stortorget under ett par timmars tid.
När det är avklarat väntar grillfest med Svedala IF...
På söndagen tänker jag vila.

- - - - - - - - - - - - -

Garnpaketet jag väntade på häromdagen kom som väntat och jag satte mig tillrätta med nyvässade stickor och packade upp mitt svarta tjocka alpaca, för att inse att jag beställt lila...
Den som ska ha den svarta sjalen vill absolut inte ha lila.
Men jag tog garnet med mig till jobb och viftade med det framför näsan på en arbetskamrat som lever i lila, och ja, hon ville ha en lila sjal :)

13 kommentarer:

Mildamakter sa...

Åhhh, alpacka som är så gott att sticka med. Hoppas att du lägger ut bilder på den färdiga sjalen ;o)

Linda sa...

Matilda: jag har faktiskt gjort en egen blogg för mina projekt - tänkte att ni kanske skulle tröttna ;)

Annela sa...

Nej, inte tröttnar vi. Är det Fairytale eller Nanuk? Alpacka är så mjukt och mysigt. Vilken tur att nån ville ha lila. Det är höstens färg tillsammans med grått.

Hedgren sa...

Ibland ska man ha tur... =0)

Mildamakter sa...

Matilda??? ;o)...var hittar jag den bloggen då?

Anonym sa...

Allt brukar lösa sig..så även denna gång :O)

Jag kan känna din iver att du vill bli färdig så fort som möjligt med dina beställningar. För en massa år sedan anmälde jag mig till Margaretas (broderier) för att brodera diverse som skulle fotograferas. Vad skulle jag göra...jo tre LIKA DANA vepor sydda i tvistsöm. Det var ju urtrist. Jag skulle vara klar till ett visst datum...hann bara en. Det verkade som dom trodde att man satt dygnet runt och bara sydde ... Lönen blev en vepa :O) Jag tackade nej till fler uppdrag

mossfolk sa...

Oj, fullt upp hela tiden! Men så kul det låter!
Visst får vi väl se bilder på sjalar sedan när du är klar?!

Tankevågor sa...

Ska nog börja sticka snart jag också....har faktiskt ett brunt mjukt alpackagarn liggandes. Men jag KAN ju egentligen inte. Vet inte hur man gör när man svänger....men en halsduk kan jag få till. Bara sticka på, inte svänga. :-)

Linda sa...

Annela: det är tur att vi är många stickglada här :)
Ja du, det är Nanuk :)

Hedgren: det finns någon där uppe :)

Mildamakter: FÖRLÅT!!!!
Jag hade visst lite bråttom, satt ju på jobb när jag svarade...
Den finns på knappar.blogspot.com
Än så länge är där bara "gamla" alster.

Gunnel: det är många som undrar över om jag är stressad, men det är jag faktiskt inte.
Det enda som "bekymrar" mig är att jag inte stickar något till mig själv.
Men detta är nog kulmen, sen går vi med sjalar på jobb allihop :)
Men att göra tre likadana vepor - förstår att du tröttnade.

Mossfolk: jag ska lägga ut dem, men det är många som är likadana :)

Londongirl: det är som att cykla, jag lovar.
Och du, du behöver inte svänga, vänd på stickan istället :)
Härligt att höra av dig!

Anonym sa...

Vilken tur att du hade en jobbarkompis med lila-tycke.

Det låter som om du har fullt upp och du kommer väl ihåg att andas mellan varven?

Linda sa...

Monica: när jag packade upp garnet så blev jag alldeles matt och undrade hur det var ställt med synen - men det löste ju sig :)
Jag andas mellan stickvarven :)
Än så länge känner jag ingen stress, jag har inte lovat några tider på projekten.

Mildamakter sa...

Jag kommer inte in på den sidan, mitt virusprogram avråder mig från att göra det :o(. Tillverkar du virus eller? ;o))))

Linda sa...

Mildamakter: är det sant??
Men... jag har inte ens en förkylning ju :)