lördag, september 22, 2007

# Lugnet före...

... inleddes med sovmorgon.
Vaknade till regnet som strilade ner och och det var ganska mörkt ute.
Kaffe, frukost och tidning.
Sen åkte Micke iväg för att samlas med sina killar inför dagens hemmamatch.
Jag plockade undan lite, satte på diskmaskinen och laddade cd-spelaren med nya batterier.
Under tiden skingrades molnen och solen bröt igenom.
Jag klädde mig alldeles för varmt :)
Promenad med ljudbok i öronen upp till fotbollsplanerna. Där fick jag se Mickes gäng prestera jättefin fotboll under andra halvlek och de vann till sist med 3-1!
Jag promenared hem igen och satte på kaffe och lyssnade klart på skivan.

Och nu är det snart dags att börja hacka och skära grönsaker, röra ihop guacamole och steka köttfärs.
Det blir tacos ikväll.
Imorgon blir det nog alldeles lagom att lyssna vidare på min bok.

En skön lördag önskar jag er alla.

10 kommentarer:

Bloggblad sa...

Jag är impad att du kan hinna en massa innan du ska ha gäster - det brukar inte jag göra... för jag måste alltid städa en massa då... :)

Hedgren sa...

Detsamma önskar jag dig! Hoppas kvällen blev lyckad!

Elisabet. sa...

Det blir säkert jättetrevligt!
Taco är mums-mums ...

Anonym sa...

Låter som om du har haft en alldeles underbar lördag.

Villa Nian sa...

Vinst för Mickes grabbar och tacos ikväll! Det låter som en bra lördag :-)

Anonym sa...

Hoppas kvällen är trevlig! Kul med vinst för Micke idag :)hälsa Grattis! Här blir det sängdags alldeles strax. Kram!

Tankevågor sa...

Kul att Mickes lag vann! Roligt för dem att få lyckas. Hoppas din helg har varit bra. Kram

Annika sa...

Vilken skön lördag! Säger som bloggblad, jag måste också typ ägna hela dgen åt städning innan jag ska ha gäster! :-)
Tacos är gott! Blir sugen! Hoppas kvällen var trevlig!

Lena sa...

Jag är också som Bloggblad... hoppas att söndagen var lika fin. Här i Skaraborg var det en höstdag.

Linda sa...

Till Er Alla: lördagen blev lyckad, alla åt som om de inte sett mat innan och trots det kunde vi äta rester dagen efter :)
Städningen tog vi på fredagen så det var klart.
Jag brukar fara som en skållad råtta den dagen vi ska ha gäster men den här gången ägnade jag tiden åt mig själv och det var jättehärligt.
Söndagen var en vilodag eftersom gästerna stannade ända till 3.30...