söndag, september 30, 2007

# Nu är det helt klart bestämt

Jag har sagt det innan, och idag blev det ännu mer glasklart när jag fick en bild från mamma via mail.
Jag ska bli katt i mitt nästa liv!
Och mamma följer med.
Någon annan?


"Här ska egentligen en härlig bild på en katt som ligger på en almanacka finnas, men eftersom jag inte vet riktigt var den kommer ifrån så fick jag oro i magen och tog bort den.
Men alla vet ju hur avkopplad en katt kan vara så bara blunda, så ser ni det framför er"

12 kommentarer:

Bloggblad sa...

Ska bli jättespännande när du bloggar från ditt nästa liv, för att du kommer att bli en skrivande katt förstår jag.

Linda sa...

Bloggblad: japp, en skrivande katt, men bara när andan faller på.
Katter är lite allmänt loja :)

Ingela sa...

Mycket kul! Får jag "låna" den där bilden av dej och sätta upp den nånstans där jag blir påmind om att ha såna där poster i kalendern? (Förutom den där med lådan då...)

l*eva sa...

Mjau...eftersom jag alltid längtar till Havet, så är det sedan länge *uppgjort* att jag ska bli en Albatross i nästa liv.
Men de för också ett rätt behagligt liv. Seglar i vinden---nästan i dygn...utan att röra en vinge!

Katt får nog bli mitt 2:a val. *L*

Linda sa...

Ingela: klart du får!
Jag fick den via mail från mamma, har inte en aning om var den kommer ifrån.
Hoppas jag inte får skäll av någon....

L*eva: jag gillar ju inte fåglar... Och katter äter fåglar...
Men håll dig på lagom avstånd så ska vi nog kunna bli vänner :)
Albatross... Har inte de förfärligt stor mun??

Annika sa...

Jag med!! Och då vill jag bo hos en som som du,Lindalotta, eller hos Tina!!! Där får man det verkligt BRA. Mjau!!

Ingela sa...

Hopps...jag hann inte spara den...

Jag förstår dej, jag är extremt feg när det gäller att "låna" på nätet.

Linda sa...

Annika: åh vad gullig du är!
Och jag håller med dig, jag vill nog också bo hos Tina :)

Ingela: man kan ju säkert spara bilden för eget bruk, en liten gullig lapp på kylskåpet eller så.

Moster Mjölgumpa sa...

Nu har jag ju inte sett bilden du hade men på denna sidan finns en katt med almanacka. Kan det vara den?http://femfotografer.blogspot.com/

Det är en fototävling där man kan gå in och rösta på nya bilder varje vecka. Och de vill ha fler som röstar. Gör det!!!!

Villa Nian sa...

Vad gulliga ni är. Välkomna hem till mig! Har idag kokat torsk till de båda! Lite mutor för att avmaskningstabletterna ska slinka ner :-). Att se en katt sova eller på annat sätt njuta är underbart och rogivande.

Bloggblad sa...

Jodå, det var den katten! Och jag "känner" bloggaren som tagit fotot.

Linda sa...

MOster Mjölgumpa: ja... det var den!
Jag hoppas jag inte hann ställa till med något.
Och jag ska minsann rösta :)

Tina: Selma gillar inte torsk...
Konstig katt :)
Men det finns så mycket annat som hon tycker är gott!

Bloggblad: jag tänkte mig inte riktigt för...
Hoppas jag inte hann ställa till med elände, för det var verkligen inte min mening.
Men det är en underbar bild :)