lördag, september 08, 2007

Igår var det premiärmatch hemma för Micke, som tränare.
Det var en härlig sensommarkväll, soligt och alldeles ljummen vind.
Det blev många mål, alltför många... I fel mål.

Det är inte klokt som man lever sig in i matchen.
Jag vet inte vem en enda av dem på plan är, och ändå står jag där och skriker och ropar och klappar händer.
Men jag har att brås på :)
Mamma var med och gömde ansiktet bakom händerna ibland :)

Ikväll blir det mer fotboll, nu mellan Sverige och Danmark!
Fast först blir det friidrott från Finnkampen på Ullevi.
Och vet ni, imorgon kommer vi att sitta där, på plats, och heja fram våra svenska stjärnor!
Jag har haft svårt att hålla tyst om det här hemma, det var nämligen en av presenterna jag gav till Micke.
Ni kan tro att han blev glad!

11 kommentarer:

Elisabet. sa...

Åååååå, lyckostar!!!!!!
Finnkampen är ju nästan lika viktig som VM ...., jag skulle ge hur mycket som helst för att få vara där!
Och på Ullevi .., där är det så härlig publik!

Nu ska jag maila dig nånting ..., vi syns och hörs .-)

Elisabet. sa...

Jag menar .. ååå, vad ni är lyckliga som får sitta i soffan och titta på Finnkampen ..-))

Linda sa...

Elisabet: *skrattar högt*
Du är för söt!
Men imorgon, då lovar jag att ta en bild och skicka till dig - då när vi är på plats :)

Villa Nian sa...

Ha det så kul :-)!

Anonym sa...

Ja, det var en härlig kväll. Tack för den! :) En av högtidsstunderna var bl.a "nystandet". Det är vad jag kallar riktigt team-work det!;)

mossfolk sa...

Aj då, hoppas att bollen hamnar i rätt mål nästa match!
Men vilken jättebra present. Kan tro att han blev riktigt glad.

Linda sa...

Tina: tack, det ska vi försöka :)

Bettankax: jag försökte att få pappa och Micke att nysta ett par härvor ikväll, men det gick inte hem...

Mossfolk: det är bara att ta nya tag, men det är tungt när det blir för många baklängesmål.
Morgondagen är redan här så nu får vi nog krypa ner :)

Annika sa...

Kul med Finnkampen, den har jag inte sett på...tjaa...17 år eller så...
Hoppas ni får kul!!!

Anonym sa...

Just nu sitter vi och kollar på finnkampen...och då sitter du alltså där.

Jag vinkar stort...ser du mig??

Mildamakter sa...

Vilken bra present. Hoppas att ni har haft en riktigt härlig dag!!

Anonym sa...

Förstår att han blev glad över presenten (och jag har lagt in ett alldeles för försenat grattis i förra inlägget...)