söndag, september 02, 2007

Nästan fem timmar har jag tillbringat i Kyrkan.
Först sjöng vi på Gudstjänsten och sen repade vi efteråt.
Jag känner mig alldeles urlakad.
Men samtidigt är det kul!

Om två veckor firas ett stort jubileum här i Svedala.
Då ska Svedalahymnen utses och det är dessa vi repar in nu.
Det har varit en allmän tävling och flera bidrag har kommit in.

Det kommer att hända mycket den helgen och vi håller tummarna för att det ska bli riktigt fint höstväder, eller varför inte sensommardagar?

Micke är iväg med sina pojkar och spelar match, hans första som tränare för det laget.
Fick precis ett sms där det stod:
"Förlust med 6-1, behöver inte säga mer".
Jag får vara extra snäll mot honom när han kommer hem.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ringer dig NU! :)

Anonym sa...

Förluster har vi fått tagit många genom åren...ibland var det tvåsiffrigt. Inte kul men som tur är rinner det av barnen så fort och nästa match den skulle dom minsann vinna. För bästa var dom ju :O)

Anonym sa...

Jag hoppas det inte är på blodigt allvar det där. =)

Hä' ju bar' lek! ;-)

Tankevågor sa...

Stackars killar, vilken förlust! Hoppas de vinner nästa gång istället. Hur gamla är de som Micke tränar?

JULIEK sa...

Hei Lindalotta. Ser at det har varit svårt før dig den sista tiden. Sender øver massor med kramar til dig. Heidi

Villa Nian sa...

Stackars Micke! Ge honom en extra kram från mig!

Elisabet. sa...

Oj .., när mågens pojklag - pojkar -99 - förlorade med samma siffror, var det en deppig tränare och son som kom hem.
Tränaren/pappan gav sig iväg ut på träningsrunda ..., sonen såg på tv.
Svärmor/mormor loooog.
"På lek?"
Glöm det ..-)

Linda sa...

Bettankx: jo, det märkte jag :)

Gunnel: det är så trist att förlora och när siffrorna blir stora är det ännu tyngre.
Det blir att ta nya tag imorgon på träningen.

Ellis: det är väl klart att det är allvar :)

Londongirl: Micke gäng är pojkar 14 och han har tagit över dem nu efter sommaren så han har ett "nytt" gäng att jobba med.


Julie: hej gumman!
Vad roligt att du tittar in!
Det har varit ganska tungt och det kommer för mig flera gånger om dagen, men vi som är kvar får ta vara på livet. Många kramar!

Tina: Micke kramar tillbaka!
Kramen var välbehövlig!

Elisabet: jag frsökte få Micke att springa en runda, men han satte sig att göra nya övningar till morgondagens träning :)
Klart att det är allvar :)

Bloggblad sa...

Svedalahymnen... kanske något för alla svenskar över hela landet som påstår sig bo i Svedala?

Linda sa...

Bloggblad: det är ofta man hör "gamla Svedala" eller "hem till Svedala".
Jag menar det i dubbel bemärkelse:)

Den ena hymnen är riktigt bra för den har jag gått och nynnat på hela dagen :)