måndag, september 24, 2007

# Andra Avenyn

Såg första avsnittet av "Andra Avenyn" igår.
Det var ganska rörigt.
Behållningen kom i slutet, ett ordspråk:

"Glöm dina bekymmer,
du får nya imorgon"

- - - - - - - - - - - - - - - -

Har kört tvärs igenom Skåne idag, 25 mil tur och retur.
Imorgon ska Micke köra till Karlskrona och på onsdag ska jag göra om samma tur som idag.
Vill ni veta var alla vägarbeten är så är det bara att fråga.
De är många.

Nu är kaffet snart klart, Selma har gosats med och ljudboken och stickorna väntar.
En stund för mig själv.
Senare blir det en promenad i solen.
Kameran behöver luftas.

15 kommentarer:

Lena sa...

Usch, bilåka och vägarbeten... byggs alla vägar om? Det verkar så.
Ordspråket ska jag notera, Lilla B har ett på sin sida också.
Trevlig eftermiddag i Svedala!

Mildamakter sa...

Det låter alldeles underbart att få sätta sig och sticka och lyssna på bok. Tyvärr hinner jag inte med det idag, men jag har i alla fall varit på Yllet och inhandlat garn :o)

Linda sa...

Panter: det är påfrestande med alla vägarbeten, man blir stressad tyvärr.
När det gäller bekymmerna så kan man göra så med de vardagliga, små, obetydliga bekymmerna, sen finns det de stora som man kan ägna sig åt.
Hoppas du också haft en bra eftermiddag.

Mildamakter: åh, Yllet... Där är ju så vackra kläder och garner, ja jag skulle kunna köpa alltihop :)
Vad ska det bli för något?

Elisabet. sa...

När jag sällskapade med helsingborgaren och körde bil, höll man på att bli galen .., det var vägarbeten hela tiden.
Trångt och när det är vinter och mörkt; hopplöst att snirkla fram mellan konerna.

Villa Nian sa...

Vägarbete....inge kul!

Bra ordspråk. Inge ide att oroa sig alltså :-)

Linda sa...

Elisabet: det är ännu värre när det är mörkt ju, jag är så rädd att jag ska köra vilse bland konerna och hamna på fel sida...

Tina: så är vi väl lite till mans, att man orar sig i förskott och ofta i onödan :)

Hedgren sa...

Låter som en bra dag! Kom på att jag glömt dricka kaffe ikväll... För sent nu. Hoppas bilderna blev bra? Får vi se?

Anonym sa...

Skönt att det gick bra på vägarna idag. Tänker på dig! Kram

Linda sa...

Hedgren: hm.... boken är så bra så jag fastnade, det blev fyra skivor och sen var det beckmörkt ute :)
Får ta den där kamerapromenaden imorgon istället - i regnet ;)

Bettankax: det var inga problem att köra, det var ju kanonfint väder och lite trafik på hemvägen då jag kom ifrån lite tidigare. Det blir nog värre på onsdag.
Kram

Mildamakter sa...

En plisserad halsduk i gotlandsull och en linsjal hade jag tänkt mig...nu gäller det bara att få tid till att sitta och sticka dem ;o)

Linda sa...

Mildamakter: hur stickar du så att det blir plisserat???
Nu blir jag imponerad!
Och du tiden, den får du bara ta dig!

Mildamakter sa...

När jag läste mönstret, så visar det sig att man inte stickar plisserat, man ska tydligen sy ner veck, blöta och sen pressa...tycker att det låter skumt jag, men jag antar att jag måste prova. Den halsduk som hänger hos Yllet är bara sååå läcker, så det är värt att lägga ner lite tid och tankemöda kan jag tänka mig :o)

Linda sa...

Mildamakter: det låter spännande, jag hoppas du lägger ut bilder efterhand - jag vill följa med på stickresan :)

Bloggblad sa...

Jag hoppas att de har samma spännande sortiment på Yllet i Visby dit jag ska om en vecka... jag ser lika mycket fram emot det affärsbesöket som alla föredrag och middagar och tjolasvejsan jag ska på. (om det inte blåser så att vi hamnar på havets botten.... :) Fast då behövs det nog rejält med ylle....

Linda sa...

Bloggblad: det finns säkert hur mycket som helst även i den affären, de är ju nära fåren :)
Och jag hoppas verkligen inte att det blåser så mycket så att du hamnar på havets botten!
Var rädd om dig!!!