måndag, september 03, 2007

Antidag... :(

Sms-växlade med mamma om hur trist allt kändes idag, allmän måndagstristess.
Fick ett likadant tillbaka. Hon ville bara packa ihop och sticka iväg.
Jag erbjöd mig att hämta henne och köpa med mandelkubbar och mjölk så att vi hade färdkost.
Hon köpte det direkt.

Men...
Det får bli en annan gång.
Man kan inte bara lämna in så där.

Men det är ett härligt minne, för precis så där har vi gjort en gång.
Fast då hade mamma semester och jag hade sommarlov.
Bilen stannade inte förrän i Hackås, några mil utanför Östersund.
Det var ett härligt sommarlov!

18 kommentarer:

Anonym sa...

O J! Det är ju jättelångt upp för er! Jag har 60 mil dit! :-)

Hoppas dagen förbättras snart. *kram*

Anonym sa...

Jag har mailat dit på hotmailen...

mossfolk sa...

Precis så hade jag en sådan lust att göra i somras. Någon gång kommer det garanterat att ske... Fast inte en arbetsdag kanske :)

Anonym sa...

Min dröm är att kunna bara dra iväg när som helst, vart som helst. Resa världen runt, bara fara dit näsan pekar. Det är mitt drömliv. Leva i kappsäck, yes please.

Linda sa...

Ellis: det är ca 100 mil, men vi stannade så klart och fikade på riktigt :)

Mossfolk: jag kan få den känslan ibalnd när jag sitter i bilen, att man bara ska fortsätta och köra i all oändlighet :)

Ellis: det är väl tur att man kan drömma, men ibland måste man förverkliga dem litegrann annars blir man ju knäpp!
(i mitt fall - knäppare än vanligt)

Annika sa...

OMG!! DET var en utflykt det!!! Förstår att det är en utflykt du minns!!!
Nu är det snart tisdag, så där ska väl måndags-anti-känslan ge vika!!

Anonym sa...

Ååå vilka härliga minnen! :):)

Anonym sa...

Mandelkubbar som är så gott!! Jättebra semesterbröd att ha med sig då de håller sig goda länge

Mildamakter sa...

Så läckert! Så borde man göra lite oftare och inte var så förbenat inrutad som man (dvs jag) oftast är.
Hoppas att dagen blev bättre sen!

qi sa...

Vilken underbar mamma du verkar ha! Mandelkubbar och mjölk... :-) Och så bara ge er iväg så. Underbart! Fantastiskt minne att tänka tillbaka på.

Villa Nian sa...

Härlig mamma du har och vilket mysigt minne!

Tankevågor sa...

Så där brukar jag också tänka. Någon gång ska jag göra det....men det lär inte heller bli en arbetsdag så lojal som jag är.

Mandelkubbar är verkligen nostalgi och barndomsminne för mig. Finns det ens kvar såna eller måste man baka dem själv?

kram till dig och din go'a mamma!

Tankevågor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Linda sa...

Annika: det var lite planerat :)
Men nu är det tisdaq och den är nästan lika dryg...
Men solen skiner!

Bettankax: ja, det är det verkligen, men det är ett tag sedan...

Gunnel: jag vet inte när jag åt mandelkubbar senast. Micke är nöt- och mandelallergiker så det blir inte så mycket nötter och mandel längre.

Mildamakter: det var lite planerat, inte bara taget ur luften :)
När jag kom hem ¨så slapp jag jobb i alla fall ;)

Qi: jo jag har förärats med en kanonmamma, men det kan jag knappt skriva här - hon blir så lätt mallig *ler*

Tina: mamma brås på mig - Hahahaha!!

Londongirl: jag har inte en aning om de fortfarande finns, har inte ätit sådanan på jättelänge!
Jag får nog kolla det annars får vi hitta en annan utflyktskaka :)
Vi kramar tillbaka!

Anonym sa...

Mandelkubbar!!!!
Mjölk!!!!

Nu svimmar jag av vill-ha.

Linda sa...

Matilda: Åh, jag förstår din längtan, den blir ju ännu värre när man inte kan få det med en gång... :)

Elisabet. sa...

70-tal. Vi stod uppe i Kaknästornet och tittade ut över världen.
"Ska vi ta och köra hem till Malå ikväll?" sa vi samtidigt och vi hade semester och tog hissen ner och svängde förbi där vi bodde och tog med det viktigaste och så körde vi 90 mil på raken och talade inte om det för nån och mamma låg och sov när vi kom och hon gapade och trodde att hon såg i syne .., att vi var änglar.

Linda sa...

Elisabet: det var inte heller en dålig resa :)
Förstår verkligen din mammas reaktion!
Så många olika, härliga minnen man har.