fredag, september 28, 2007

# Grrrrrrr!!


Jag är nästan helt övertygad om att jag har fått ett måndagsexemplar när det gäller min dator.
Det funkar bra ett par dagar och sen är det som om någon har hällt sirap i den.
Det ska inte ta 7 minuter att öppna en mapp, eller 12 minuter för att komma in på Ellis sida eller 4 timmar för att överföra tolv foto från kameran.
Jag tappar lusten och går därifrån och följden blir att jag inte kan läsa någonting som skrivs.

Igår fick jag nog och gjorde en systemåterställning, ända tillbaka i juni bara för att vara på säkra sidan.
Det tog 5½ timme och då funkade inte min mail....
Jag gjorde en ny och valde nu ett datum i juli, det 1½ timme.
Då var klockan 23,30 och det var bara att krypa ner i sängen.
Nu är det fredag eftermiddag och jag sitter faktiskt på jobb och stjäler till mig några minuter av lunchen.
Undras om datorn därhemma vill kommunicera med mig ikväll.

Ute är det höstrusk, men färgerna är vackra.

15 kommentarer:

mossfolk sa...

Usch vad irriterad man kan bli på seeeega datorer.
Fast alla höstfärger på bloggarna blir jag alldeles glad av :)

Bloggblad sa...

Fast jag tror ibland att det är nån annanstans det trasslar. Hos mig går det fort ena dagen och sakta nästa.
Och som nu - bara 2 mail och 2 spam på hela dagen... alltså måste det vara nåt fel. Jag brukar få 20 spam i halvtimmen.

Linda sa...

Mossfolk: det är så enerverande!
Jag har inte tålamod att sitta och vänta på sådant som "bara ska" fungera.

Blggblad: detta är tyvärr trassel hos mig...
Jag kan inte skylla på någon, mer än tillverkaren, och det är så dags nu, ett år efter inköpet.

Annika sa...

Gud så irriterande!! Och en så NY dator också! Fy sjutton, blir tokig när inte datorn funkar, ja den behöver bara strula aldrig så lite för att jag ska bli rabiat. Hoppas det ordnar upp sig. DET måste det ju göra!!!
Ha en fin fredag iallafall :-)

Lena sa...

Så ska det bara inte vara! Ny dator - reklamera! Jag tror att vi generellt är alldeles för mesiga när det gäller att klaga på produkter. Hoppas att det hur som helst ordnar sig.

Linda sa...

Annika: tänk så lite som kan irritera en :)
Det finns ju annat som är viktigare men nog svär jag en ramsa eller två när den strular...
Ha en bra fredag du med!

Linda sa...

Panter: jag är för feg faktiskt...
Jag vet ju inte vad som är fel, bara att den är trög och seg.
Kanske är det don efter person....................... :)

Hedgren sa...

Jobbigt med teknik som inte fungerar. Dom du skriver; det SKA fungera!
Apropå insamlingen, så prova med internetbanken i stället. Det funkade när jag satte in via SEB.
Tack för att du vill skänka!

Anonym sa...

Datorer är som bilar....dom ska bara fungera.

Livet var bra mycket lugnare utan de här aparaterna :O)

Villa Nian sa...

Linda, lyssna lite på panter. Fungerar det inte så reklamera. Det ska fungera !! :-)

Tankevågor sa...

Nej fy sjutton! Det SKA inte vara sådär med en ny dator. Panter har alldeles rätt, reklamera den! Jag skulle bli galen om det tog sån där tid....nånting är inte friskt med den där burken du fått. :-(

Ingela sa...

Jag tänker likadant. Man har inget tålamod med trasslande prylar.

Och prylar som går sönder. Ofta innebär det en massa tidsslöseri med ringande och man blir passad som en fotboll under b-pojk-lagets träningspass mellan säljare, tillverkare, hårdvaresupport, programsupport tills man ger upp och ominstallerar skiten.

Fast lite läskigt är det, att kraven på effektivitet ständigt höjs. På den tiden när det tog en bra stund att starta upp en dator så kunde man ju sitta och filosofera medan den rasslade klart...

Elisabet. sa...

Det där kan göra en människa halvt galen .., även om det i det stora hela inte är så farligt.

Men har blivit van vid att det ska gå undan ..-)

Lycka till!

Elisabet. sa...

linda: för övrigt går allting väldigt seeeeegt just nu på nätet .., jag får inte upp musik som jag vill på youtube .., inte heller webbfilmer från sydsvenskan .., det måste vara nåt i luften ..-)

Linda sa...

Hedgren: jag ska göra ett försök senare idag när jag ändå ska betala de där småroliga räkningarna... :)

Gunnel: man har en inställning till elektroniska manicker - de ska bara fungera - BASTA! :)

Tina: jag får se om jag kan ta mig i kragen.
Man kan ju skriva ett mail om eländet och se vad de svarar.

Londongirl: jag älskar ju min dator egentligen, mjuka tangenter, stor och bra skärm, tyst och bla bla bla, men trööööög.
Fast idag är den ganska pigg!

Ingela: jag vet inte varför det stressar mig så, man kan ju göra annat under tiden.
Men man har blivit van vid att det ska gå fort och att det bara ska fungera.
Gud så bortskämd man är egentligen...

Elisbate: precis, datorerna har skämt bort en och den när det inte går lika fort så blir man irriterad och sen blir jag irriterad över att jag blir irriterad över datorns seghet :)

Tänk om det är min dator som smittar???!! Haha!
:)