söndag, september 16, 2007

Igår utsågs Svedalahymnen på Stortorget.
Vi stod i snålblåsten och sjöng. Men det finns härdiga skåningar som trotsar vädrets makter för torget fylldes med kommuninvånare som ville vara med och röst fram vår hymn.
Det är svårt för mig att säga att bästa hymnen vann eftersom man jobbat med alla och hittat guldkorn i allihop.
Men den som fastnade först var den som vann och det var nog rätt, trots allt.
Men att ge mig in i diskussionen om huruvida man kan tävla i musik eller ej, det vill jag inte :)

Hemma stickas det på och jag har snart jobbat mig halvvägs igenom beställningarna.
De fylls faktiskt på allt eftersom och snart börjar tankarna på julklappar komma flygande genom luften :)

Jag har beställt mönster på en duffel-kofta som ska bli min, någon gång när tiden räcker till.

Det har varit intensiva dagar så idag ska jag bara göra... ingenting.
Se lite friidrott, sticka lite kanske och gosa med Selma.
Micke ska iväg med sina killar och spela match så det blir bara flickor kvar i huset :)

12 kommentarer:

Lena sa...

Bra att du unnar dig något själv. ha en fin dag i höstrusket du och Selma

Annika sa...

Fin bild!!!
Det är bra att koppla av och göra ingenting. Skönt också :-)

Anonym sa...

Låter bra att bara göra "ingenting".

Annela sa...

Precis som min söndag har varit.

Linda sa...

Panter: idag var det "ta-hand-om-Linda-dag :) Fast här sken solen :)

Annika: tack!
Det är skönt när man inte har något inbokat och kan blunda för dammtussarna.

Gunnel: bra och SKÖNT!

Annela: det är så söndagar ska vara.

Bloggblad sa...

Jag var i kyrkan idag, och efteråt fick vi sjunga alldeles nya psalmer. Det var kul! Vi hann med ca 10 som jag aldrig hört förut - och faktiskt kände hela gruppen direkt för några stycken av dem. Om vi skulle ha röstat hade alltså några fått toppbetyg direkt - märktes på kommentarerna efteråt. Det var kul, väldigt avspänt.

Linda sa...

Bloggblad: de nya psalmerna är mycket mer lättsjungna och melodiska.
De gamla är oftast väldigt höga och svåra melodier, tycker jag :)
Det är alltid roligt att lära sig nytt!

Hedgren sa...

Hur fort stickar du egentligen? Du hinner ju så mycket! Mitt problem är att jag alltid tröttnar nånstans halvvägs...

Villa Nian sa...

Hoppas du och Selma har en bra kväll :-)). Vad duktig du är med stickandet! Hoppas det går bra för Micke och hans killar idag :-)

Linda sa...

Hedgren: det är mest räta mskor och inget som behöver räknas så det går av sig själv när jag tittar på tv tex.

Tina: Selma och jag har myst hela dagen, har inte gjort många knop.
Mickes killar går mot bättre tider. Efter tre storförluster spelade de idag oavgjort, 2-2, och tydligen var det en bra match!

Bloggblad sa...

FÖR HÖGA!!!! De flesta nyare är för LÅGA!

Min fasa är när man ska sjunga a capella i en grupp. Om jag får ta upp, tar jag den lägre än jag egentligen vill, bara för att vara snäll. Men de allra flesta andra börjar så lågt att det är omöjligt att ta sig igenom hela psalmen.

De moderna är också väldigt mycket upp och ner - stort tonomfång! Och då är det svårt för alla, om vi inte turas om med tonerna. Du och jag skulle nog kunna fixa det om vi bestämde var skarven skulle vara.

Linda sa...

Bloggblad: hahaha!!
Så olika funtade vi är.
Det är tur att vi kan skiftas om, att det finns olika stämmor, annars hade det blivit ganska platt.
Det som ibland är lite trist med att sjunga 2:a alt är att det oftast inte är så melodiskt och vackert för sig själv, och att man ALDRIG får sjunga melodin ;)