onsdag, december 31, 2008

2008

Överallt skrivs och visas det årskrönikor, senast igår var det Rapport som stod på tur så idag tror jag bestämt att det är min tur.


Januari
Det är en varm månad. Massor av sol och långa promenader.
Fågelfröna går åt som smör i solen och några av fåglarna flyttar in i vår skorsten. Husvärden är inte nådig och vräker dem omgående...
De första snödropparna tittar upp.


Februari
Den första flugan fångas på bild! Krokusar och tulpaner kan inte ge sig till tåls längre utan färgar rabatterna i alla härliga färger.
Jag börjar sticka på min Pippi-tröja.


Mars
Den 20 mars kommer vintern till Skåne. Det är så vackert även om det är i senaste laget.
Vi firar påsk och längtar efter våren.


April
Vår! Blommorna slår ut och jag klipper gräset för första gången.
Fotbollssäsongerna drar igång. Jag fyller år och Pippi-tröjan blir äntligen klar!


Maj
Rapsen blommar.
Vi tillbringar flera härliga dagar vid stranden. Jag köper massor av böcker inför semestern.
Vi avslutar månaden med att åka till London!


Juni
Sommarmånad, men värmen uteblir. Vi börjar förbereda för vår utbyggnad av trädäcket.
Vi firar midsommar och då tittar faktiskt solen fram!


Juli
Inleder semestern med bloggträff. Vi träffar Ellis och Junior vid flera tillfällen, Elisabet och PV:n, Annela och Anitha. Vi träffar även Tina och maken hennes och deras fina katter.
Sommarrock, Kim Larsen...
Många härliga dagar vid havet och massor av salta bad och brun hud.
Dagarna och nätterna blir till slut varma och underbara...


Augusti
Träffar härliga vänner, ser Mamma Mia i Göteborg, firar vår bröllopsdag.
Vi njuter av de sista sommarkvällarna...
Kräftskiva.


September
Vår bro rivs. Jag fastnar med bilen i dyngan hos fåren...
Köper glasögon via nätet och säljer annat via Tradera.
Köper monstret, en Orbitrek...


Oktober
Världen vänds upp och ner. På ett mycket positivt sätt. Vi ska bli föräldrar...
Målar om i nästan hela huset. Besöker nya Stadion.
Går långa promenader vid havet.


November
Tävlar i en fototävling...
Första snön kommer. Och försvinner.
Jag vinner årets vadslagning i kamp med Filur och föräras med ett fint pris.
Vi är på första ultraljudet och efteråt ser man ut som jag på bilden...

December
Var den här månaden har tagit vägen, det vet jag inte.
Vi har gått fler promenader och vi har firat jul.

Ikväll tackar vi för det här året och ser fram emot ett fantastiskt 2009.
Ett år som inte kommer att bli likt något annat.


Önskar er alla ett Gott Nytt År!

21 kommentarer:

Lena sa...

Det finns alltid mycket som är värt att minnas. Tack för att du delar med dig. 2009 kommer att bli ett sjusärdeles år. Det är jag säker på! Gott Nytt År Linda!

Anonym sa...

Jahapp. Nu bölar Ellis. Igen. :)

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam till er båda!

Linda sa...

Panter: det finns så mycket man har gjort och så mycket man minns när man tittar genom alla bilder. Tänk vad man kan glömma...
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År, min vän!
Kram

Ellis: haha!! Du är ju så go!!
Kramar

Anna of Dallas sa...

Vad fin ide att lägga upp bilder från varje månad på bloggen. Jag tror jag skall försöka tänka på att göra det nästa ny-år. Jag är inte säker på att jag har tillräckligt för i år. Fast jag kan ju ta en titt.
Man vet aldrig.

Gott Nytt År om några timmar.

qi sa...

Vilket fint år du haft Lindalotta! Och nästa lär bli ännu bättre...

Gott nytt år från qi

Hedgren sa...

Vilket underbart år ni har framför er!!!! Allt gott!

Anonym sa...

Vilka härliga bilder från året som har gått!
Jag vet med all säkerhet att 2009 kommer att bli ett fantastiskt år!:)
Gott Nytt År min underbara vän!!
Hälsa givetvis till Micke!(och till lilla pyret förstås..hihi)

Kramisar

Humlan sa...

Vilken härlig sammanfattning i ord och bild!
Gott Nytt År till dig också!

Anonym sa...

Härliga bilder som väcker minnen från ett fint år! Gott Nytt År! :)
Önskar er en trevlig kväll med glitter o glamour. Skulle gärna vilja se nagellacket!! (annat än mitt milkshake ;))

Elisabet. sa...

... och tack för att man fick vara en del av allt detta!

Ska bi spännande att se NÄSTA års krönika ..-)

Lilla B sa...

Gott Nytt År! Inget kommer att bli sig likt men det mesta blir bättre!

Tankevågor sa...

Vilket år att se fram emot! Du ska veta det vännen att även om det är DU som är gravid så väntar vi barn här allihop som väntar på att Pyret ska komma! ;-)
Jag önskar dig, Micke och lilla Pyret allt gott och ett riktigt Gott Nytt År!
Ha en fin nyårskväll.
Varma kramar från mig.

Annika sa...

Vilken trevlig sammanfattning!
Jättekul att se och att läsa!
Gott Nytt År och allt GOTT till er alla!!
Kramar från Annika i ett BLÅÅÅÅÅSIGT DC!!!

Villa Nian sa...

*kram* Vilken härlig läsning. Fick näsan lite tårar i ögonen av vissa tillbakablickar. Börjar sammanfatta 2008 själv...ett år i förändringens tecken:-)

Annela sa...

Allt gott önskar jag dig inför 2009 och tack för allt det roliga på bloggträffen i Ystad. Det kommer jag sent att glömma.
kramar

mossfolk sa...

Ja, jag säger som andra redan gjort; Tack för att vi får vara med!
Önskar er ett riktigt Gott Nytt År!!!
Kram!

Anonym sa...

Underbara bilder!

Ja, du råkade ju vinna en vadslagning........tur att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.

Ha ett underbart 2009!!

Linda sa...

Anna: det tar lite tid, men det är roligt att tänka tillbaka. Fick tips om att välja ut en bild efter varje månad inför det nya året. Det är nog enklare :)

Qi: tack detsamma! Det kommer att bli ett spännande år!

Hedgren: önskar er detsamma så klart!

Jenny: tack för att du har varit med det här året också. Kramar från oss!

Linda sa...

Humlan: det var roligt att göra den också :)
Detsamma till dig!

Bettankax: vem vet, det kommer kanske en glamourbild om jag känner mig modig under dagen :)

Elisabet: haha, jag undrar om jag kan nöja mig med en bild från varje månad då...

Lilla B: haha, jag så kan man säkert säga :)

Londongirl: du är ju så gullig så jag blir alldeles tårögd!
Klart du ska få vara med på resan :)
Jag lovar!
Kram från Oss!

Linda sa...

Annika: det är roligt att det är mer än jag som tycker att det är kul :) Ni har ju varit med hela året :)
Kramar från en solig nyårsdag!

HusEtt/Tina: det händer så mycket som faller i glömska, men som finns där bara man skrapar lite på ytan.
Kram

Annela: bloggträffar, möten med nya människor - det ger så mycket och blir till jättefina minnen!
Det blev många härliga skratt den kvällen :)

Mossfolk: tack för att Du vill vara med! Och för att jag får följa med er, dig och den finaste lurviga vovven.

Filur: tack :)
Vi går mot en ny säsong, nya vad och nya vinster :)
Du viker väl inte från min sida bara för att det blir 2009??
Önskar er detsamma...

Ingela sa...

Gott Nytt År till dej också! Du kan aldrig ens föreställa dej hur mycket livet kommer att förändras, och vad du kommer att få uppleva. Mest positivt förstås, men ibland är det faktiskt tur att det inte går att räkna ut i förväg vad som kan hända med barn i livet.

Det ser kanske lite negativt ut det där, men så var det inte tänkt. De finns ju dom som gör om det tre gånger till efter den första...