måndag, december 08, 2008

Snart så...


Första dagen på jobb efter en knapp veckas sjukdom.
Det tog på krafterna.
Jag hann nog med alla temperaturerna under dagen...
Och jag hostar.
En torr rethosta som är så irriterande!
Den medför att jag nu på kvällen har en röst som knarrar utan dess like.
Alltså är det lika bra att bädda ner sig.


I helgen snokade jag runt bland de stora växthusen och där inne, där finns tusentals små plastkrukor med bebispenséer.
Snart vänder det mina vänner!
Bara lite jul och nyår som ska klaras av, sen går det på rätt håll igen!

7 kommentarer:

Bloggblad sa...

I dag fick jag akut bacillskräck... en av kollegorna började rugga och frysa och blev fort eländig. Då höll jag mig långt borta och tänkte: teflon... jag är gjord av teflon...

Anonym sa...

Det kallar jag vårtecken! :)

Mildamakter sa...

Jag såg några vårblommor, eller rättare sagt, blad till kommande vårblommor (vintegäck?) som tittade upp ovanför jorden i en trädgård nära oss häromdagen.

Det finns hopp! ;o)

Annika sa...

rethosta är bara FÖR jobbigt. Jag får alltid rethosta nuförtiden vid förkylning. Asjobbigt.
Hoppas du blir alldeles FRISK snart!!

mossfolk sa...

Usch hoppas att du blir bättre snart! Jag som i hela mitt liv varit sjuk mycket har klarat mig hela hösten trots att alla andra runt omkring varit dåliga i omgångar. peppar peppar ska man kanske lägga till...
Krya på dig! (igen, tror kanske att jag skrivit det förut)

Tankevågor sa...

Jag blir lite glad inombords av att se såna där små penséblad som påminner om att efter vinter och rusk kommer en vår. :-)

Krya på dig!

Linda sa...

Bloggblad: hoppas du klarade dig!
Jag är glad att jag fick mitt redan nu, jag brukar annars bli dålig lagom till jul eller nyår.

Bettankax: och nu finns det ännu flera :)

Milda: tittar man riktigt noga så vet vi vad som komma skall, hur ofattbart det ändå är vartenda år :)
Men först ska vi mysa med lite snö :)

Annika: rethosta är pest!
Jag blir bättre för varje dag - tror jag...

Mossfolk: ni har alla peppat mig flera gånger och jag blir lika glad varje gång :)

Londongirl: det är häftigt att planeringen redan är i full gång.
Fast det är klart, jag har snart firat jul i tre månader på jobb så det jämnar ut sig :)