fredag, december 05, 2008

Tillbaka...

Jag har varit långt under isen. 40 graders feber är inget jag klarar med en klackspark, jag blir sjuk. Jättesjuk!
Under tiden jag har sovit mig genom dagarna och nätterna har det hunnit snöa ett halvt dygn och sen regna ett helt dygn.
Nu är det lika grått och blött som vanligt därute.
Idag klädde jag på mig och stack näsan utanför dörren för att få lite frisk luft. Samtidigt letade jag efter färg. Det finns inte mycket att välja på.
Några kvarglömda äpplen, boklöv och torra rosor.



Livsandarna återvänder så sakta. Jag nyser mycket och när jag snyter mig låter det som om cirkusen har kommit till byn (tack för den BettanKax...)

Tack alla Ni för era hälsningar!

16 kommentarer:

Lena sa...

Huva! Det låter som en pärs, skönt att höra att du är på benen. Hög feber är hemskt att ha. Krya på dig kramar!

Mildamakter sa...

Skönt att höra att du är på bättringsvägen. 40 graders feber är inget att leka med, man blir helt utslagen.
Ta det nu lugnt, ligg på divanen och är praliner och läs romaner tills du är helt fit for fight igen *kram*

Bloggblad sa...

Oj, stackare!

Men bokblad lite här och där är väl rätt bra... :)

Elisabet. sa...

Men så roligt att madame är tillbaka!

Välkommen!

Och sicken tur att hon hittade fina fönster också. Det tackar jag alldeles särskilt mycket för.

Kvidevitt!

Anonym sa...

Glada elefantungefanfarer gör en på gott humör! :)

Anonym sa...

Å så skönt att du mår bättre!!

Kram kram!

Tankevågor sa...

Men stackare vilken pärs! Så mycket feber!

Bilderna är vackra trots att det är svårt att hitta färg nu. Här tycker jag det mesta ute går i grått. Längtar efter snön.
Kram

Hedgren sa...

Så skönt att höra att du börjar bli bättre!

Humlan sa...

Stackare, inte undra på att du har varit utslagen, den temperaturen är inte att leka med!
De få färger som finns nu blir extra viktiga i allt det gråa. Fina bilder!
Krya på dig!

anna of sweden sa...

Skönt att du mår bättre!

Vilka vackra bilder!
Jag känner doften av Skåne!

Linda sa...

Panter: usch ja så ynklig jag har varit men nu är det bättre! Kram!

Milda: Jag har legat så många dagar nu så att det kliar lite i benen :)
Men helgen är vikt för mer vila så att jag blir riktigt frisk! Kram

Bloggblad: haha, jo det har blivit några :)

Elisabet: ja nu tror jag mig vara på gång igen :)
Roligt att du gillade fönsterna :)
Kvide-vad?
Fattar inte alls......

Bettankax: jo det hörde jag, set där skrattet kunde du inte dölja :)

Ellis: ja nu börjar jag bli som folk igen :) Kram

Londongirl: det är verkligen grått... Vi fick ju snö och det blev så ljust med en gång, men sen kom det där regnet och förstörde...

Hedgren: ingen är gladare än jag! Jo, maken min kanske... :)

Humlan: det gäller att leta, det finns lite färg, och den gör ju en extra glad!

Anna: känner du den fuktiga doften?
:)
Skånsk vinter :)

Anonym sa...

Lite färg och en sax kan göra underverk....

Fint!!

Linda sa...

Filur: vi får väl se vad du säger när du ser det på riktigt...
Vi vänjer oss kanske :)

Dragos sa...

Mysiga bilder det här! Jag gillar sådana bilder på lite halvvissna blommor. Men jag gillar mycket andra bilder med :-)

Ha det bra!

Anonym sa...

Skönt att höra att du mår bättre gumman!
Nu är det min tur....har blivit förkyld,ont i luftrören, hosta och ont i halsen :( Men dock ingen feber!(inte än iaf)
Ha en fortsatt mysig helg!
Hälsa Micke!

Kramisar

Linda sa...

Dragos: roligt att du tycker om mina bilder! Tack!
Ha en bra dag!

Jenny: usch, är det din tur nu?
Det är inget vidare. Hoppas du blir av med det fort och det bästa av allt - vi slipper det runt jul i alla fall :)
Kram