söndag, december 21, 2008

En ny dag

Igår låg jag på soffan hela dagen, som ni vet, och mådde hur bra som helst.
Idag tänker jag inte göra samma sak för då tror jag att myrorna anfaller...
Nu ska jag först försöka få liv i maken som sover som en stock. Han var ute och julhandlade igår, med några andra...
Sen blir det frukost och lite skidor (på teve, vad trodde ni?).

Sen är det nu så här ljuvligt att solen visar sig idag och det måste vi utnyttja.
Ett gäng kompisar ska träffas i bokskogen för en julpromenad och i vår termos tänker vi ha glögg.
Jag får nog packa ner lite pepparkakor också.

Efteråt, då blir det nog soffläge igen...

Vad ska ni göra idag?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men så härligt det låter med en julpromenad i bokskogen!

Jag ska handla det sista inför julen idag. Lite mat och sånt.
Och så ska jag till kyrkogården och tända ljus och lägga en ros på graven för idag är det mormors födelsedag.
Och så ska det städas lite till, det är fortfarande lite rörigt efter "rusten".

Men SEN, sen ska jag bara sticka och slappa. :-)

Hm. Visst ja. Jag ska visst jobba, också. :)

Tankevågor sa...

Här LYSER SOLEN!!! Helt otroligt fint. Det har varit mörkt så länge.
Det blir promenad här med...sen ikväll ska granen bäras in från takterrassen och börja kläs. :-)

Ha en skön söndag idag!
KRAM

Anonym sa...

Ha det så mysigt, klä er varmt och glöm inte kameran.

Finns många som vill se...

Kram

Bloggblad sa...

Sjunga sjunga sjunga

Annela sa...

Jag har varit på skridskotävlingar i förmiddags. Det var fint - Em-uttagningar - och alla åkte bra och gjorde fina tider.
Nu är det skidor på TV och stickning.

Linda sa...

Ellis: jag tror det kan bli en härlig stund. Men solen börjar försvinna nu.... Men så länge regnet håller sig borta så blir det bra!
Funderar på att sätta ljus i minneslunden, då tänker jag på din mormor också.
Men du, inget jobb Ellis. Släpp det nu!
Kram

Londongirl: jag blev nästan chockad när jag såg solen i morse!! Då är man minsann inte bortskämd. Tyvärr håller den på att försvinna, men inget regn i alla fall.
Då hjälper väl både katter och hund till ikväll?
Kram

Filur: batterierna ligger på laddning så det är klart kameran ska med!
Hoppas er eftermiddag blir lugnare än er förmiddag.
Kram.

Bloggblad: då vet jag var du är :)
Lycka till!

Annela: det låter som en mysig söndag! Bara sånt man tycker om ska man göra ju!
Och det gick ju bra i skidskyttet också :)

Hedgren sa...

Städa, pynta, promenera, hugga gran, göra lingontryffel, laga middag och bara njuta av familjen!

Livet känns gott!

Annika sa...

Låter trevligt det där med prommisen i skogen.
Antar att det blir alkofri glögg för dig då...
Oh well... :-)
Själv har jag inga planer. Jo, jag ska göra lite julgodis, tror jag.
Kram!!

Elisabet. sa...

Har åkt från landet Halland till Skåne.

Dricker kaffe .,. äter lussekatter ., kollar på På Spåret via webben.

Ingela sa...

Det har snöat lite. Så det gråa försvann, tack för det.

Trots det har jag varit ute ungefär tjugo minuter. I dag städas det, pyntas och byts gardiner.

Tyvärr hade jag glömt att jag kastade de gamla julgardinerna i fjol...