torsdag, december 11, 2008

Rättvisa!

Igår fnissade jag gott åt kaninen som Bettankax yrade om.
Idag ska ni få ta del av ett av mina skelett...

Jag har en alldeles jämngammal kusin och vi älskade att uppträda när vi var yngre, och våra absoluta favoriter var två systrar.
Inga mindre än Lili och Susie. (nu är det tillåtet att skratta)
Vi övade koreografi i timtal, sminkade och klädde ut oss...
Sen fanns ingen återvändo för våra familjer och övriga släktingar.
Jag vet inte hur många timmar de har tvingats att snällt sitta och titta på oss när vi har stolpat omkring och mimat till Oh Mama bland annat. (Kolla Anki Bagger i bakgrunden... Jag dör!)
Om ni kollar klippet på YouTube så kolla in dansstegen noga! De kan jag än :)
Det värsta är att jag tror att våra familjer också kan dem! För att inte tala om allt viftande framför ansiktet...

Och vet ni - till våren gör vi come back i Melodifestivalen.
Håll i hatten - här kommer vi igen, 20 år senare :)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Oh Mama va bra dom e...fast ni va BÄST! :)

Linda sa...

Bettankax: dubbeltack :)
Har du fått men för livet?

Klimakteriehäxan sa...

Ja men det blir ju en höjdare!!! L&S är heta! eller coola? :-D

Anonym sa...

Besviken! :-(

Hade ju väntat mig att få se den privatinspelade videon. Varför har du inte lagt ut den på Youtube? Den finns säkert.

:-)

(Man kanske skulle ta kontakt med bettankax. Hm!)

Annika sa...

KUL!! Det var som vi och ABBA då...Som vi plågade våra familjer med att mina och uppträda till ABBA...HAHA!!
Klart att ni gillade Lilli och Sussi...
Och jag vet, Ankie Bagger kom väl fram genom dom?
Hihi!!
Oh Mama är en rätt bra låt, faktiskt...

Tankevågor sa...

Säger som Bert hade velat se den privata videon!!! ;-)


Mycket tidigt i morse hann jag precis stoppa ett sms som DU hade kunnat fått.
Det stod: "VAD ska vi göra med det förbaskade regnet" Fniss....det skulle till min kollega som har ett liknande namn som ditt som du vet. Ni ligger efter varandra i min mobil. ;-)

Vi skulle haft vårat Luciatåg ute men vi fick låna skolans matsal istället pga av allt regn.
Skönt att jag inte väckte upp dig med den frågan!!
KRAM

Anonym sa...

Jag vill se och höra!!

Var köper man biljetter?
Ticnet?

Linda sa...

Klimakteriehäxan: haha - tycker du att de är det?
Det lär bli en syn till våren...

Bert: jag vet inte om det finns rörliga bilder.
Foton finns det... Och de är inte till salu!!!
Eller hur Bettankax???

Annika: det är en himmelsvid skillnad att imitera ABBA eller L&S.
De sistnämnda håller inte världen över :)

Londongirl: det tror jag inte alls du hade velat :)

Men du, vi hade snö i morse! Då hade jag skickat den till er så att ni hade fått en mysig Lucismorgon :)
Och du, jag har ju lite vana av dina sms :)
Fast nu är det mycket längesedan :)

Filur: du kanske kan få se genrepet?! Men det blir dyrt!
:)

Anonym sa...

Åhå - Här finns kulor... Hur mycket vill hon ha. Förresten..... har hon ingen egen blogg?

Kanske dags att skaffa en.

Linda sa...

Bert: jag ska meddela din fråga om hon inte ser den själv, men hon har en dotters välmående att tänka på :)
Någon blogg har hon inte skaffat sig, än, fast att jag har tjatat...
Men hon kommer att bli stolt som en tupp, eller höna, när hon ser att du undrar :)
Kanske det hjälper?!

Anonym sa...

Bäste herr Bert! Detta är "hot stuff", hittills opublicerat material. Jag lovar, skulle inte bli besvikna!

Allt har ett pris! Ett antal goda middagar med din/er vackra utsikt som bonus, så kanske det kan bli affär? ;)

Anonym sa...

ojoj, missade visst ett "ni"

Anonym sa...

Jag kommer att göra ett upprop på min blogg för att få till stånd en insamling bland alla bloggare. Blir det succé får du kanske en rejäl slant.

Eller kanske vi skulle fixa en TV-gala.... För världens alla bortglömda artister.

Ja, jag får se vad det blir. Återkommer i frågan.