fredag, december 12, 2008

Vissa dagar...

Det finns dagar som har ganska dåliga förutsättningar att bli bra.
Idag var en sådan dag.
Knappt fem timmar sömn.
Regn på snön som kom igår.
En hård ordväxling på jobbet.
Och så kranen med tårar som inte gick att stänga av.
Det är fullkomligt värdelöst att bli ledsen när man egentligen är arg!


Och så blev det eftermiddag och kväll och allting vände så sakta.
En riktigt god vän i telefonen, en halvtimme på soffan med en Selma på magen och småprat med maken.
Nu är allting lugnt och skönt i kroppen igen.

Och imorgon får min fina vän världens största kram!

8 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det låter inte bra, tårar och hårda ord en fredag...

Hoppas du kan skaka av dig det hela och få en skön helg.

Anonym sa...

Tänk vad vi kan hinna med på en dag! Så gott som hela känsloregistret.
Önskar nu en god natts sömn, kram!

anna of sweden sa...

Hemskt irriterande när tårarna börjar rinna i sådana situaioner. :S

Hoppas nu att du får en härlig och lugn helg.

Kram!

Elisabet. sa...

Så där var det på mitt förra jobb det sista året ..., det var en pina att gå dit och chefen och vi anställda rök ihop nästan dagligen.

Trevlig nu ....!

mossfolk sa...

Nä usch, jag håller med Bloggblad.
Jag hoppas att kvällen blev bättre och att du får en riktigt fin lucia!

Lena sa...

Jädra skitdag! I morgon är en annan dag och den är nu, hoppas du får en fin helg!

Anonym sa...

K R A M!

Linda sa...

Bloggblad: nu finns det knappt kvar på hårddisken längre, men det var tungt just då.

Bettankax: ja, att man ska vara så intensiv :)
Kram

Anna: jag blir så arg på mig själv, för man tappar liksom gnistan och folk tror att man är blödig istället för rosenrasande :)
Kram

Elisabet: det finns många bra dagar, jag har inte det så där alltid, långt ifrån.
Har det faktiskt ganska bra ändå :)

Mossfolk: idag har varit en bra dag hittills och den kommer att fortsätta likadant, så nu är allting bara bra!

Panter: och vi lever väl i nuet?!
Och nu är det bra!

Ellis: kram!