tisdag, december 30, 2008

Mmm, jag har redan börjat...

12 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Jättefin är den, och det är väl aldrig för tidigt att börja.

Linda sa...

Moster Mjölgumpa: tack :)
Men det är ju så lång tid kvar :)

Villa Nian sa...

Nä, så lång tid är det ju inte! Bara 175 dagar. Lägg du på ett kol om allt ska vara färdigt till dess... tänk på att det gäller de kommande 18-25 åren :-) *kram*

mossfolk sa...

18-25 åren?! Nänä, tror nog att h*n gärna tar emot stickade kläder efter det också ;)
Håller för övrigt med MM. Den är jättefin!

Humlan sa...

Jättefin! Vad är det för garn?

Moster Mjölgumpa sa...

Kan ju berätta att jag började sticka en barntröja när jag gick i åttan. Det var 1982. Den är fortfarande inte klar. Jag borde nog börjat lite tidigare!

Mildamakter sa...

Jättefin, och jag säger som moster mjölgumpa; det kan aldrig vara för tidigt att börja, desto mer hinner du ju med...och dessutom stickar du ju in så mycket kärlek i varje plagg att det bara måste vara bra att ha många plagg.

Eller hur? ;o)

Findus kommer att bli Skånes mest välklädda barn, det inser jag (alla ofödda barn heter Findus i min värld se!) :oD

Anonym sa...

Åååå så snuttig!! :-) Och så fint det blev i Fabel!

Anonym sa...

JÄTTEfin! :)

Tankevågor sa...

Jag tänkte väl det! Det där lilla pyret kommer att ha massor av fina stickade kläder med en sån mamma!
Det enda jag skulle kunna få till till mitt lilla barnbarn är en halsduk! Fniss... :-)

Nyårskramar till er.

Linda sa...

HusEtt: haha, och då kommer väl att rusa förbi, de där dagarna...
Och förmodligen åren också. I alla fall när man tittar tillbaka.
Kram

Mossfolk: det finns säkert en hel del år när det finns annat än stickat att ha på sig... :) :)

Humlan: det är Fabel från Garnstudio/Drops. I chokladfärger :)

Moster Mjölgumpa: haha!! Det var ett långt projekt, det är kanske modernt igen nu :)

Milda: åh vad du är go!!
Men Findus, det är ju Selmas pojkvän :)
Nänä, Pyret heter den där inne :)
Än så länge!

Ellis: undras om den inte blev för liten...
Vi får ju ingen minibebis precis :)

Bettankax: nu äntligen fick du se :)

Londongirl: tack vare att jag tycker att det är roligt, annars hade det nog blivit en halsduk här med :)
De kan man väl fläta?
Kram till er alla!

Bloggblad sa...

Hellenuttane... himla snygg tröja!
Härifrån blir ingen årskrönika, det räcker med att jag satt och tänkte igenom året ensam för mig själv igår medan de andra hämtade flickorna.

Men det nya året har börjat bra med strålande sol och skön promenad.