onsdag, augusti 08, 2007

9,30
Jag tittar ut genom fönstret när jag fyller kaffekannan med vatten. Det ser ut att bli ännu en fin dag.

10,30
Jodå, temperaturen går på rätt håll.
Vi packar för stranden.

11,30
Det är fler än vi som tycker att det är strandväder :)

12,30
Det är underbart med semester!

13,30
1:a doppet!
Jo, det är jag som ligger där och plaskar :)

14,30
Lite fika efter doppet är alltid gott.

15,30
Jag läser...

16,30
På väg hem stannar vi till i Skivarp på en Plantskola och träffar en jättefin kattflicka!

17,30
Det blev ett litet träd, en Sälg. Det kommer att bli jättebra där hemma!

18,30
Solbränd...

19,30
Hämtar in badkläderna och handdukarna som har torkat i sommarkvällen.

20, 30
Går en runda i trädgården. Det är inte allt som har gått hädan efter översvämningarna, men jag tror inte att vindruvorna hinner att bli färdiga i tid.

21,30
Selma njuter lika mycket som vi :)

Det här blev en dag för sent, men gårdagen såg likadan ut. Vi gör inte många knop.
Det blir frukost och sen sticker vi iväg till stranden och där tävlar vi om vem som rör sig minst under dagen...
En härlig semesterdag att minnas.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig dag du har haft. Hjälp vad rädd jag blev när du skrev att du låg och skvalpade...jag hittade dig inte ibland allt vatten...harkel...jag tittade på bilden ovanför :O)

Vad bra att inte alla växter tog stryk av allt vatten.

Och jag håller med dig till 100...det är SKÖNT MED SEMESTER...tror vi får ut och protestera att vi vill ha mer ledigt.

Mildamakter sa...

Låter hääärligt...men hur kallt/varmt (?) är det egentligen i vattnet?

Anonym sa...

Härlig dag! Jag har haft så gott som samma. Lutar åt det blir repris i morgon. :)(bettankax)

Linda sa...

Gunnel: jag har funderat över det där fera gånger - ska jag ha texten över eller under bilden? :)

Det är mycket som blev förstört i översvämningarna men en del har klarat sig otroligt bra - vindruvorna stod med fötterna i vatten flera veckor!
Jag följer med i demonstrationståget :)

Mildamakter: ärligt talat vet jag inte hur många grader det är i vattnet, i söndags var det 15 men det är mer nu!

Bettankax: imorgon är nog sista dagen, sen lär det inte bli fint förrän nästa vecka, men kroppen behöver nog lite vila och min symaskin saknar mig :)

Ingela sa...

Samma här, playa del Solviken!

Bloggblad sa...

Jag undrade också... tittade noooooga. Tills jag förstod.

Ljuvligt! Jag vet precis hur stränderna ser ut där, var där på ett hemskt kollo i trakten när jag var 8-9 år.... grät och längtade hem. Fast badet gick an...

Linda sa...

Ingela: det är tur att man aldrig blir för stor för att bada :)

Bloggblad: usch, hade du sådan hemsk hemlängtan?
Stackars liten...
Men du kan tro att vi njuter när vi vet att vi har nära hem.

Anonym sa...

Godmorgon!
Ännu en dag med härligt väder!! Vad härligt att ni verkligen kopplar av och njuter av semestern :-)Hoppas allt är bra med er?! Här är det bara bra! Jag låg i mina föräldrars trädgård hela dagen igår och njöt av solen. Det blir kanske stranden idag?!
Det är verkligen härligt med semester!
Ha en mysig dag och hälsa Micke!
Många kramar

Moni sa...

Det där är verkligen semester det! Vilken härlig dag!
Visst är det härligt att man kan ha såna där sköna dar hemma utan att dra i väg eller planera eller spendera alltför mycket!? :)

Tankevågor sa...

Vilken otroligt härlig dag och fina bilder! Sådär ska sommaren vara för att man ska kunna koppla av eller hur?

Anonym sa...

Kikar runt på EFIT! Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Tack för att du delar med dig!

Anonym sa...

Aj, aj, aj, vad ont det ser ut med den röda huden! Var försiktig...

Linda sa...

Jenny: uppe med uppen som vanligt ser jag :)
Hade nog inte klarat av att ligga i trädgården, det är för varmt och jag måste BADA!!!
Allt är bara bra och vi njuter av tiden.
Kram

Moni: det här är den bästa sortens sommarsemester - när man bara tar dagen som den kommer.
Allt blir så klart mycket lättare när det är fint väder :)

Londongirl: det är min önskesemester som jag upplever nu - sol, bad, goda middagar och gott i glasen :)

Mia: det är roligt att se andras EFIT, man får en inblick i varandras dagar!

Matilda: det är faktiskt inte så farligt, det ser mer rött ut på bilden än i verkligheten.
Vi kletar på oss massor av solskyddsfaktor, flera gånger om dagen. Man kan inte vara nog försiktig.
Långa stunder sitter vi under vårt medhavda parasoll :)

Anonym sa...

Det spelar ingen roll var du sätter texten...det var bara jag som tog fel :O)

Men du nu har jag efter konstens alla regler försökt att få till en bild till EFIT-länken. Så där att när man klickar där så kommer man till EFIT-sidan. Men nej...antingen får jag ingen bild eller så när man klickar så kommer bara bilden upp. Fattar nada. Hur gjorde du??

Linda sa...

Gunnel: jag har för mig att jag hade problem med det också...
Hm...
Om du lyckas få dit bilden så ska du sen kunna gå in och ändra i koden, så att den pekar på rätt sida.
Jag minns att jag kladdade ganska länge med det.
Hoppas du förstår hur jag menar, jag svor nog en del innan jag lyckades :)

Anonym sa...

Skönt att få följa med på er varma och sköna efit dag :) Skulle också vilja bada när jag ser dina bilder..