tisdag, augusti 14, 2007

Dagens post :)


13 kommentarer:

Anonym sa...

Mums!

Vad är det och vad ska det bli? Rapport, pliis! ;-)

Linda sa...

Ellis: ser du lite av mönstret? Det ska bli en sjal, en virkad sådan, av det naturvita garnet.
Det svarta och det melerade blir nog två stickade sjalar :)
Allt från Garnkorgen!

Hedgren sa...

Känns lite höstigt att köpa garn... Ska själv till "Sländan" i Lund (har du varit där?) och köpa garn till en huvudbonad av baskertyp!

Mildamakter sa...

Vilken godispåse!

Bloggblad sa...

Säg inte att du vågar dig på en sån där avancerad spetsmönstrad???? Då blir jag mörkgrön av avund. Jag törs inte... jag kunde sticka mönster på 70-talet, men jag har precis glömt hur man läser ut mönster...

Glöm inte att visa oss hur det framskrider! Jag har tänkt muta maken att vara garnvinda en stund nu...

Linda sa...

Hedgren: jag har köpt garn hela sommaren :)
Perfekt på kvällen framför tv:n.
Sländan - det stället måste jag kolla in!
Var ligger det? Mamma bor ju kvar i Lund så jag är ju där en hel del.

Mildamakter: postbilen tutade när de kom så att jag fick paketet i handen istället för att hämta ut det på Ica :)

Bloggblad: jo det tänkte jag :)
Fast jag ska sticka lite till innan jag börjar på den, den ska virkas!
Min make ska minsann också få agera garnvinda nu :)

Anonym sa...

En gång var jag storkund hos Garntjänst...det var lilla julafton när kartongen kom :O)

Annela sa...

Sländan är min favoritaffär i Lund. Den ligger på Lilla Fiskaregatan inte så långt ifrån Gleerups. Dit måste du, LindaLotta

Linda sa...

Gunnel: Garntjänst??
Hm, det får jag nog kolla :)

Annela: då vet jag var det är, dit ska jag snart - det är en sak som är säker :)
Kollade "er" hemsida och det ser verkligen hemtrevligt ut!!!
Där hade jag nog kunnat strosa omkring lääänge :)

Anonym sa...

Kan meddela att jag promenerade förbi Sländan idag tillsammans med din Mormor och hon sade: "här skulle nog Lindisen velat gå in"! Ser fram emot att göra dig sällskap :)

Linda sa...

Bettankax: men? Har Mormor varit hos dig idag?
Jag tänkte vi skulle åka till henne på torsdag.
Vad tror du?

Anonym sa...

kolla din mail!

Hedgren sa...

Tror affären ligger på Lilla Fiskaregatan... Det är dottern som brukar handla där (länk på min sida: Yllet).