fredag, augusti 24, 2007

Det är äntligen fredag!
Fast jag har ganska många timmar kvar tills jag får gå hem...
Men det är skönt att arbetsveckan snart är över.

Fick ännu ett garnpaket igår :)
Mattvarp, svart, som jag inte har hittat någon annanstans tidigare och garn till lovikkavantar :)
En vante blev klar igår och nästa lär väl bli klar ikväll. Det går undan med tjokt garn.
Får nog tova dem lite för de verkar bli hemskt stora...
Mattvarpen ska bli virkade väskor. Har gjort ljusa innan men det är inte så bra på hösten, de blir så smutsiga.

Ett gulligt vykort dök upp i brevlådan igår, från "min" Jenny. Bara en tanke och det gjorde mig så glad.
Älskar "riktigt" post".
Fast inte från EON, de skicka TRE!!! brev igår och de vill alltid ha så mycket pengar.
Tur att bidraget från arbetsgivaren trillar in idag.

Nä, om jag skulle ta och göra något...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fy attan för elräkningar. :(

Visst är det härligt med freeedag! :-) Jag jobbar nästan varje dag, men strunt samma, fredagskänslan finns där ändå. :-)

Linda sa...

Ellis: det är ett nödvändigt ont och den var inte nådig efter all vattenpumpning vi höll på med när vi hade översvämning. :(

Klart att du ska ha fredagskänsla och den är ju så härlig!

Villa Nian sa...

Sitter också här och väntar på att veckan ska ta slut. Är rätt trött och får inget vettigt gjort mer!
Förlåt en novis! Krymper vantarna när du tovar dom?

Linda sa...

Tina: då väntar vi tillsammans :)
Jag är också novis på tovning... Så jag vet inte egentligen.
Men jag har ju lyckats förstöra en gammal ylletröja och den krympte!
Men jag får väl testa mig fram lite.
Jag återkommer med resultatet :)

Bloggblad sa...

Och jag blev så glad för pappersbrev med mönster... men lika glad för ditt mail lite senare - det lät så hoppfullt.

mossfolk sa...

Elräkningar är inget kul alls! Men vanlig post är desto roligare. Det slår både mail, sms och mms. (även om sådana förstås också är trevliga :)

Anonym sa...

Det värmer gott när det trillar ner "riktig" post.

Hedgren sa...

Ingenting går väl upp emot fredagskänslan...

Linda sa...

Bloggblad: det är så lite egentligen som behöva, man blir så glad när man känner att någon tänker en!

Mossfolk: det finns liksom mer "arbete" bakom snigelpost. Man måste sriva för hand :), skriva adress, sätta på frimärke och hitta en postlåda.
Men all omtanke är härlig!

Gunnel: precis, det är verkligen värme!

Hedgren: fredagskänslan -mmm hela helgen orörd framför sig :)

Tankevågor sa...

Räkningar över huvudtaget är inte kul alls. Men det ska bli spännande att se ditt nya väskprojekt med mattvarp!

2 knit - sa...

Kul med nya garner. Apropå tovning, så krymper allt man tovar. Därför måste man sticka det störe innan man lägger in det i tvättmaskinen. På den här länken: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=103&d_id=32&lang=se

Hittar du en bra beskrivning på tovade vantar i alpackagarn.

Annela sa...

Nej, det skulle vara Annela och inte 2 knit.